duminică, 27 martie 2022

Guguluf cu crema de vanilie si mac

 

Acest minunat guguluf cu mac si crema de vanilie, l-am vazut la Diva in bucatarie (Cristina Toth) si mi-a placut foarte tare in primul rand aspectul. Pentru ca al ei arata intr-un mare fel, decorat cu flori comestibile. Eu n-am avut flori , astfel ca l-am decorat cu bucati de lamaie, capsune si frunze de menta.

Ingrediente:

-500 g faina

-un varf de cutit sare

-2 oua

-100 g zahar

-1 plic drojdie uscata

-150 ml lapte caldut

-100 g unt topit

-coaja rasa de la o lamaie

-1 plic zahar vanilat

Eu am folosit masina de paine pentru framantare si dospire. De mai bine de 7 ani, de cand am masina de paine, n-am mai framantat niciun aluat cu mana. Daca nu aveti o masina de paine, framantati aluatul cu mana, asa cum framantati orice alt aluat de cozonac.

Umplutura de mac:

-150 ml lapte

-200 g mac 

-80 g zahar

-1 plic zahar vanilat

Se macina macul cu o rasnita, se amesteca cu zaharul si zaharul vanilat. Se toarna peste mac laptele fierbinte si se fierbe crema de mac pana se ingroasa. 

Crema de vanilie

-200 ml lapte

-2 galbenusuri

-80 g zahar

-20 g amidon

-1/2 fiola esenta de vanilie

Se amesteca galbenusurile cu zaharul, zaharul vanilat si amidonul. Se adauga laptele fierbinte, apoi se fierbe crema la foc mic, amestecand in continuu, sa nu se prinda. Cand crema e gata, se acopera cu folie alimentara, sa nu faca pojghita. Eu am uitat, astfel ca se si vede, crema arata destul de urat cand am intins-o peste aluat. Oricum dupa coacere nu se mai vede . 😀

Glazura:

-1 albus de ou

-200 g zahar pudra

-cateva picaturi de suc de lamaie

Pentru glazura, se bate putin albusul, se adauga zaharul pudra si sucul de lamaie. 


La finalul programului de framantare si dospire, aluatul va fi pufos si matasos. Se intinde in foaie dreptunghiulara. Peste aluat se intinde crema de vanilie iar peste crema de vanilie, se pune umplutura de mac. Se ruleaza strans si se pune cosonacul in forma de guguluf unsa cu ulei si tapetata cu faina. Se acopera vasul cu un prosop si se lasa 20 de minute la dospit.

Intre timp se preincalzeste cuptorul la 180 C. Eu va spun cum am procedat, pentru ca fiecare cuptor difera. In momentul in care am introdus guguluful in cuptor, am scazut temperatura la 170C si am copt 10 minute, dupa care am acoperit guguluful cu hartie de copt, am scazut temperatura la 160 C si am mai lasat 35 de minute la copt.

Cand e gata, se scoate, se lasa sa se raceasca 10 minute, dupa care se scoate pe un gratar si se lasa sa se raceasca de tot. Se glazureaza cu glazura din albus si se decoreaza dupa preferinta. E mai bun decat m-as fi asteptat.









2 comentarii:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.