sâmbătă, 6 noiembrie 2021

Ecler la tava

 

Eclerul la tava a devenit, cred, cea mai celebra prajitura din tara in special dupa scandalul mediatic iscat in jurul acestei retete. In fine, eu oricum o aveam pe lista si azi i-a venit randul. Reteta e a Laurei Laurentiu si prajitura e delicioasa. Ce va sfatuiesc eu,  e sa lasati prajitura suficient la frigider. A mea a stat cam doua ore pentru ca ai mei ma tot intrebau cand le dau sa guste. Si sa o spun pe cea dreapta, voiam sa fac poze si daca mai stateam mult, nu mai aveam lumina. 

Prajitura are la baza un aluat clasic pentru eclere, o crema de vanilie , un ganache de ciocolata si frisca batuta. E o prajitura relativ simpla si destul de rapida iar rezultatul e delicios. 

Ingrediente aluat: (tava 25/35)

-150 ml lapte

-150 ml apa

-150 g unt

-150 g faina

-5 oua

-1 praf de sare


Mai intai preincalzim cuptorul la 180 C (in cazul cuptorului meu). Tapetam cu hartie de copt o tava de 25/35 cm.

Apa, laptele, sarea si untul se pun la fiert. In momentul in care vedem ca incepe sa clocoteasca, se ia vasul de pe foc si se adauga toata faina si se amesteca bine, pana se formeaza un aluat vartos. Pe rand, se adauga ouale amestecand foarte bine dupa fiecare ou. Eu am folosit mixerul. Compozitia rezultata o repartizam uniform in tava tapetata cu hartie de copt. Introducem tava in cuptorul preincalzit si coacem la 180 C timp de 20 minute dupa care scadem temperatura la 170 C si mai coacem 20 minute. 

Va rezulta o ciudatenie 😀, un blat cu aspect ciudat, cu umflaturi si denivelari. Nu va speriati, asa trebuie sa arate. Lasam blatul sa se raceasca pe un gratar si ne ocupam de crema de vanilie. 

Crema de vanilie:

-500 ml. lapte

-6 gălbenușuri

-150 gr. zahăr

-50 gr. făină

-1 fiola esenta de vanilie

-300 grame smântână pentru frișcă

-10 gr. gelatină

 

Hidratam gelatina in 50 ml apa rece.

Laptele se pune la fiert. 

Separat se bat galbenusurile cu zaharul pana se albesc . Se adauga faina si se amesteca, apoi treptat, amestecand cu telul, se adauga laptele fierbinte. Se pune crema la fiert si se amesteca in continuu, avand grija sa nu se prinda si sa nu se formeze cocoloase. Lasam crema sa se racoreasca pana la aproximativ 40 de grade apoi adaugam gelatina hidratata si amestecam pana se dizolva gelatina. Lasam crema sa se raceasca . Batem smantana pentru frisca si o adaugam la crema de vanilie, amestecand cu grija pana cand obtinem o crema fina si omogena. 

Punem blatul racit inapoi in tava si turnam deasupra toata crema de vanilie . Dam tava la frigider pentru minim o ora, dupa care preparam un ganache de ciocolata. Eu n-am avut decat ciocolata cu lapte si numai cateva patratele de ciocolata neagra pe care le-am pastrat pentru decor. 

Ganache de ciocolata:

-150 g ciocolata

-150 ml smantana pentru frisca

Se infierbanta smantana pentru frisca si se adauga ciocolata rupta in bucatele. Se amesteca pana se dizolva ciocolata si se toarna ganache-ul peste crema. Se pune din nou tava la frigider pentru o ora, supa care decoram cu frisca.

Frisca:

-500 ml smantana pentru frisca Pilos 36%

-100 g mascarpone pilos

-50 g zahar pudra vanilat

Laura a folosit doar smantana pentru frisca. Eu cand vreau sa obtin o frisca batuta, ferma, cu care sa pot decora, adaug mascarpone si reusita e sigura. Asadar, punem intr-un bol smantana, mascarpone, zaharul pudra si batem cu mixerul la viteza mare timp de 3 minute. Punem frisca batuta intr-un posh cu dui stelat si decoram prajitura. Deasupra am stropit-o cu putina ciocolata topita. Se mai pune prajitura in frigider pentru 3 ore dupa care se serveste taiata in bucati dreptunghiulare sau patrate.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.