sâmbătă, 28 noiembrie 2009

Paine de casa

-500 g faina
-1 plic drojdie uscata
-250 ml lapte
-2-3 linguri ulei (preferabil de masline)
-1 lingurita zahar
-1 lingurita sare
Faina se amesteca cu drojdia. Se adauga laptele calduti in care am dizolvat zaharul, apoi sarea si uleiul. Se framanta aluatul, care se lasa sa creasca o ora. Se pune apoi aluatul intr-o cratita in care am pus hartie de copt. Se mai lasa 30 min. apoi se unge cu putina apa ,se presara faina deasupra si se cresteaza cu cutitul. Eu n-am facut crestaturile prea vizibile.  Se coace in cuptorul preincalzit, pana se rumeneste.

Va avea o coaja crocanta si un miez moale si pufos.

Este foarte gustoasa si mult mai sanatoasa decat painea pe care o cumparam zilnic. Pacat ca timpul nu imi permite sa fac in fiecare zi paine .

2 comentarii:

  1. Si eu fac acesta paine, putin modificata, adica cu 400 gr faina si cu 275 ml apa calda, nu lapte. Am s-o incerc si pe aceasta. Este minunata, o fac mereu. Cred ca de mult nu am mai cumparat paine de la magazin.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nici eu n-as cumpara dar nu am intotdeauna timp sa fac paine.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.