duminică, 22 noiembrie 2009

Focaccia I


Focaccia e un fel de paine umpluta sau daca vreti o pizza fara sos, asezaia in doua straturi.
Pentru aluat avem nevoie de:
-500 g faina
-1 pliculet drojdie uscata
-2-3 linguri ulei de masline
-1 lingurita sare
-1 lingurita zahar
-aproximativ 150 ml apa calda

Pentru umplut:
-rosii cherry sau rosii obisnuite
-branza feta, cascaval
-masline verzi si negre
-optional salam etc.
-ierburi aromate (oregano, busuioc, cimbru)

Se framanta un aluat ca si cel de paine sau pizza si se lasa sa creasca pana isi dubleaza volumul.Intr-o tava, vratita sau ce vreti voi, unsa cu ulei de masline se pune jumatate din aluat.Peste aluat se pune sunca, feta, rosii, masline si ce mai vreti voi.


Se acopera cu restul de aluat, peste care se aseaza rosii, masline, ierburi aromate si se rade cascaval.


Se coace in cuptorul preincalzit, la foc mic, aproximativ 30 minute.


sectiunile delicioase




4 comentarii:

  1. Foccacia eu stiu ca e blatul de pizza pe care nu se pune absolut nimic. Am vazut in meniu la restaurant si un prieten a cerut si atunci am aflat si eu ce e focaccia. Interesant.

    RăspundețiȘtergere
  2. foccacia este o pizza alba...doar ca blatul este mai gros....nu se umple...pe deasupra se poate pune ceapa taiata rondele, sau rosii...dar e interesanta si reteta ta.....

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu pe unde am mai vazut (bloguri, site-uri) focaccia se prezinta cam cum am facut eu ca doar de acolo m-am inspirat. Dar probabil exista multe retete.

    RăspundețiȘtergere
  4. Eu am facut focaccia dupa caeasta reteta a prietenel mele Alison de pe forumul Bucatarianoastra:

    http://www.bucatarianoastra.com/alte-mancaruri-cu-imagini-f8/focaccia-t3085.htm?highlight=focaccia

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.