joi, 8 martie 2012

Tagliatelle (facute in casa)


Daca tot am ales pastele drept una dintre teme pentru Provocarea lunii martie - Dulce Romanie , m-am gandit sa le si fac eu pentru ca apoi sa le folosesc in diverse retete. Taieteii pentru supa ii fac intotdeauna eu, insa alt tip de paste fac mai rar, prefer sa cumpar. De aceasta data insa am facut tagliatelle, 100% manual, pentru ca nu am o masina performanta ci doar una simpla exclusiv pentru taietei.
Pentru aproximativ 350 g paste, avem nevoie de urmatoarele:
-2 oua
-2 linguri apa
-faina cat cuprinde (aproximativ 4 linguri/ou)
 
Se face un aluat elastic, nelipicios, care se intinde intr-o foaie subtire. Se lasa sa se usuce 10-15 minute. Atentie , nu trebuie lasata prea mult pentru ca daca se usuca prea tare, devine sfaramicioasa. Se ruleaza foaia si se taie fasii de aproximativ 1 cm. Se intind taieteii si se mai lasa sa se zvante putin.
E ceva de munca dar merita. Nu se compara cu cei din comert.





3 comentarii:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.