sâmbătă, 7 aprilie 2012

Prajitura "Boema"



In luna martie, dupa cum bine stiti, am fost gazda provocarii "Dulce Romanie". Si una din retetele primite de la participanti a fost si prajitura Boema , trimisa de Iulian Dobrea - "Delicatesa culinara". 
Mi-a placut foarte mult prajitura si am ales sa fac azi aceasta prajitura, care pe langa faptul ca e foarte simpla, e si foarte buna. Blat pufos cu nuca si cacao, insiropat cu rom, glazurat cu ciocolata, cu o crema ganache si frisca (naturala) din belsug. Reteta am respectat-o aproape in totalitate, am umblat doar la cantitati si asta pentru ca am ales o tava mai mare decat era specificat pe site-ul lui Iulian Dobrea. Am sa postez si eu reteta mai tarziu, acum trebuie sa fug.

Blatul:
-8 oua
-10 linguri zahar
-2 linguri ulei
-1 cana nuci macinate
 -2 linguri cacao (mergeau si mai multe)
-6 linguri faina
-1 praf de copt

Se amesteca galbenusurile cu zaharul si uleiul si se bat cu mixerul pana se albesc si se topeste zaharul. Se adauga faina amestecata cu cacao si praful de copt, nucile macinate si in final, amestecand usor cu o paleta de sus in jos, se adauga albusurile batute spuma tare.
Se toarna compozitia in tava tapetata cu hartie de copt si se coace blatul 25-30 minute. (faceti testul cu scobitoarea)

Sirop:
-100 g zahar
-200 ml apa
-1 fiola esenta de rom

Glazura:
-150 g ciocolata topita
-lapte sau frisca lichida


Crema:
-200 g ciocolata amaruie
-300 ml frisca
+
 -400 ml frisca pentru ornat

Se amesteca frisca cu ciocolata rupta bucatele. Se topeste ciocolata si se lasa crema rezultata timp de 2 ore in frigider, dupa care se bate cu mixerul.









In final, va invit sa va indulciti si sufletul cu o superba melodie interpretata de Ileana Sipoteanu. In ultimul timp am devenit nostalgica si mi s-a facut un dor cumplit de muzica usoara a adolescentei mele, muzica mea de suflet.


26 de comentarii:

  1. Ce bune sunt!!!Nu am mai mancat de o vesnicie:)Yummy, ce pofta mi-ai facut!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  2. Mai trec ,ca sa studiez reteta,n-am facut-o niciodata dar o voi face saptamana viitoare pentru Pasti .Pupici si o seara placuta !!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Arunca-mi si mie una, Cristina, te rooog! Pt. maine nu am nimic dulce, ce ma fac, ca mi-ai facut o pofta...Arata ca la carte.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Gabriela, fii pe faza ca arunc. :)

      Ștergere
    2. 'Geaba am stat cu gura cascata toata noaptea, ca prajitura nu s-a oprit la mine. Poate data viitoare.:)

      Ștergere
  4. Arata grozav, tare buna e prajitura aceasta!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ai dreptate, e simpla dar, tare, tare buna.
    Te pup cu drag.

    RăspundețiȘtergere
  6. Este o prajitura finuta si super delicioasa!!!!!Imi place tare mult si prezentarea:)!!!Pupici:X

    RăspundețiȘtergere
  7. Ti-au iesit minunat!!... Si inca odata imi pare rau ca nu mai reusesc sa particip la aceste provocari, desi imi prompun de fiecare data!...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Felis. Nici eu n-am reusit sa particip decat la vreo 4 editii, dar sper sa nu le mai ratez de acum.

      Ștergere
  8. Cat e de apetisanta. Stiu ca-i tare buna, pup!

    RăspundețiȘtergere
  9. Iti doresc sa ai un Paste luminat, linistit si cu ganduri bune. Hugs.

    RăspundețiȘtergere
  10. Oare ce dimensiuni are tava in care se coace blatul? Multumesc, Gabriela.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.