marți, 2 mai 2023

Muhammara

 

Muhammara este o reteta traditionala de provenienta siriana. Un aperitiv (pate vegan) delicios si din start va spun ca va trebui sa dublati cantitatile. Desigur, la vara cand ardeii nu vor avea pret de trufandale. 

La acest aperitiv am vazut mentionat in mai toate retetele de pe internet, melasa de rodie. Sincer, nu stiu unde as putea gasi asa ceva, dar nici nu prea ii vad rostul. Acest pate vegan a iesit atat de bun si fara melasa de rodie, incat Alex m-a intrebat imediat ce a gustat "Cand mai faci?". In week-endul urmator, cu siguranta. 

Ingrediente:

-4 ardei capia rosii copti (sau ardei grasi)

-2 catei de usturoi

-100 g nuci prajite 

-1 lingura pesmet

-2 linguri ulei de masline

-2 linguri suc de lamaie

-sare

-piper

-chimion macinat (NU CHIMEN !)


Se coc ardeii, dupa care se curata de coaja si seminte.

Nucile se rumenesc putin intr-o tigaie.

Intr-un choper am pus mai intai nucile pe care le-am maruntit bine, apoi am adaugat restul ingredientelor si am mixat pana a rezultat o pasta fina si consistenta. 

Am pus pasta obtinuta intr-un vas si am turnat putin ulei de masline deasupra. 

Se serveste cu paine prajita sau cu lipie.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.