luni, 30 martie 2020

Prajitura cappuccino



Voiam de mult sa fac o prajitura cu cafea si nu una cu nes (cafea solubila) ci una cu espresso. Imi amintesc de perioada adolescentei cand ieseam cu prietenele in oras si mancam o prajitura la o celebra (pe atunci, inainte de '90) cofetarie din centrul orasului, Caffe Bucuresti. Nu imi amintesc cum se numea acea prajitura, stiu ca avea 4 foi de pandispan cu cacao si intre foi o crema de cafea iar deasupra o avelina din aceeasi crema de cafea. Am tot cautat pe internet o reteta care sa semene cu prajitura respectiva, dar n-am gasit, asa ca am facut pur si simplu un blat de pandispan cu cacao, in care am adaugat si nuci tocate, pentru ca am destul de multe nuci si trebuia sa fac ceva cu ele. Peste blat am pus un mousse de cafea, un grilaj de ciocolata si deasupra o avelina din frisca naturala si mascarpone. Un rasfat pentru papilele (mele) gustative. Spun ale mele, pentru ca sotul meu n-a fost prea impresionat de prajitura, nu i-a placut mousse-ul de cafea.

Ingrediente blat 20/30:
  - 4 oua
-5 linguri zahar
-1 lingura apa
-1 lingura ulei
-50 g nuca macinata
-1 plic praf de copt

Ouale se separe si albusurile se bat spuma. Galbenusurile se amesteca cu zaharul, apa si uleiul si se mixeaza pana se albesc si isi dubleaza volumul si zaharul se topeste. Faina se amesteca cu cacao, nuca macinata si praful de copt si se adauga peste galbenusurile spumate. Se omogenizeaza, apoi se lasa mixerul deoparte si se adauga albusurile spuma amestecand cu o lingura de lemn de jos in sus, astfel incat sa nu se lase compozitia. Amestecul se toarna int-o tava tapetata cu hartie de copt si se coace blatul 30 minute, sau se face testul cu scobitoarea.

Mousse de cafea:
-250 ml lapte
-1 lingurita esenta de vanilie
-150 g zahar
-2 galbenusuri
-2 linguri amidon
-1 plic gelatina Dr. Oetker
-2 linguri apa rece
-300 ml frisca lichida Pilos

Mai intai punem gelatina intr-o cescuta si adaugam apa rece. Lasam gelatina sa se hidrateze.
Pentru crema de cafea, amestecam intr-un vas galbenusurile de ou cu zaharul, amidonul si esenta de vanilie si adaugam cafeaua si laptele. Fierbem crema, amestecand in continuu, pana cand se ingroasa asemeni unei budinci. (Totusi, nu va fi chiar atat de groasa ca o budinca). O lasam sa se mai racoreasca si adaugam gelatina hidratata. Amestecam pana cand gelatina va fi complet dizolvata. Lasam crema sa se raceasca si adaugam frisca batuta. Omogenizam si intindem crema peste blat. Punem prajitura timp de doua ore in frigider, apoi o decoram cu crema de frisca cu mascarpone si cu fulgi de ciocolata.

Decor
-250 g mascarpone
-200 ml frisca lichida
-2 linguri zahar pudra
-1 lingurita esenta de vanilie

In bolul mixerului adaugam toate ingredietele. Important e ca frisca si mascarpone sa fie reci. Mixam la viteza maxima aproximativ 3 minute, pana obtinem o crema ferma. Eu prefer sa combin frisca naturala cu crema mascarpone, pentru ca altfel risc sa ma aleg cu o frisca lesinata. Frisca naturala niciodata nu va fi ferma ca frisca vegetala, dar combinata cu mascarpone, e perfecta si e si foarte buna la gust.


 







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.