sâmbătă, 10 septembrie 2011

Margarete din pasta de zahar


 Astazi am avut chef sa ma joc si am incercat pasta de zahar a Lissei. Fiind prima incercare pot sa ma declar multumita de rezultat. Am facut o portie mai mica, si asta pentru ca nu aveam de gand sa fac vreun tort ci pur si simplu sa vad daca imi iese si daca pot modela flori din pasta de zahar. Si vroiam sa incerc si decupatoarele facute de sot. Deci am sa scriu exact cum am facut eu pasta de zahar.
-1 lingurita gelatina
-6 lingurite apa
-1 lingurita margarina
-2 lingurite energizant (Arovit)
-zahar pudra cumparat (a intrat aproximativ 350 g)

Toate ingredientele se masoara cu aceeasi lingurita.
Gelatina se hidrateaza in apa, apoi dupa ce s-a umflat se pune pe baie de aburi. Dupa ce s-au dizolvat granulele, se adauga margarina si energizantul si se amesteca pana se topesc si totul devine un sirop. 
Zaharul pudra l-am rasnit in prealabil si tot n-a fost suficient de fin, cred. Nu am gasit Margaritar si am luat altfel de zahar. Intr-un castron am pus 4 linguri cu varf din zaharul pudra, am adaugat siropul si am inceput sa amestec,

dupa care am mai adugat cate o lingura de zahar, iar cand nu l-am mai putut amesteca, am scos totul pe masa de lucru pudrata cu zahar si am inceput sa framant, adaugand pe parcurs cate putin zahar. Am framantat pana cand pasta nu se mai lipea de mana.


In final arata asa.


Pasta se intinde intre doua folii alimentare, se decupeaza cu formele dorite si se pot face flori sau se poate acoperi un tort. (Asta inca n-am facut-o, dar urmeaza. :) ) Cu toate astea trebuie sa spun ca nu-mi place gustul si prefer torturile acoperite cu frisca sau ciocolata. Parerea mea e ca strica gustul tortului. Dar pentru aspect....merge. Oricum din frisca sau ciocolata nu se pot realiza torturi atat de spectaculoase ca si din pasta de zahar.
Acestea sunt o parte din decupatoarele mele facute de sotul meu. O parte doar, pentru ca am foarte foarte multe. Am sa fac poze si am sa vi le arat.


Intre timp am facut poze la decupatoare. Sunt toate facute din tabla zincata. Diferite forme de flori, frunze mai mici si mai mari. Eu sunt foarte multumita de ele, mai ales ca nici nu m-au costat nimic. :) .



Deci, intindem pasta intre doua folii


si decupam, de data asta margarete. Netezim fiecare petala, avand grija sa nu subtiem mijlocul margaretei.. Eu n-am un intstrument special pentru asta si m-am folosit de coada unei pensule, iar cu o scobitoare facem niste dungulite pe fiecare petala.



Suprapunem doua margarete, pe care le lipim cu apa. Pe mijloc pensulam cu putina apa apoi le suprapunem. Pe mijloc punem o biluta pe care o lipim tot cu apa. Eu nu am decat coloranti lichizi, si desi am incercat sa colorez o cantitate mica de pasta, aceasta devine sfaramicioasa asa ca am pus tot pasta alba pe care am pictat-o pe urma.
Si avem prima margareta. O punem la uscat. Eu m-am folosit de un cofraj de oua, insa nu e cea mai fericita alegere.


Nu-i asa ca e frumoasa? Ei, urmatoarele vor fi si mai frumoase. :)
De mare folos mi-au fost explicatiile Lissei si ale Vioricai, artiste desavarsite carora le multumesc.


Dupa uscare le-am pictat putin dupa cum am vazut si la Viorica. Desigur cu colorantii mei lichizi, rezultatul nu e acelasi insa eu ma declar multumita.

17 comentarii:

  1. Frumoasa joaca ti-ai ales si de mare efect!

    RăspundețiȘtergere
  2. super faine ti-au iesit.eu n-am talent dom'le si de unde nu-i nici Dumnezeu nu cere :))
    felicitari si sotului pentru manufacturarea formelor.pup

    RăspundețiȘtergere
  3. Ti-au iesit foarte frumoase si esti foarte norocoasa cu atatea forme.... Pupici si o seara placuta!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc Petronela. O duminica frumoasa iti doresc.

    RăspundețiȘtergere
  5. Intreaba-l pe sotul tau cat m-ar costa sa-mi faca si mie formele?am inteles ca-s din tabla zincata,dar cu ce le lipeste?super ti-au iesit

    RăspundețiȘtergere
  6. Doinitza, decupatoarele le-a facut sotul meu din tabla zincata, dupa tipare de hartie. Am descarcat de pe Kuharka sabloanele formelor si el le-a facut dupa sabloanele de hartie. La margarete de exemplu a facut fiecare petala in parte apoi le-a lipit cu cositor, dupa care le-a curatat cu ceva dizolvant, apoi cu spirt, le-a pilit pe unde a ramas surplus de cositor. Destul de multa munca cu ele, nu stiu ce sa spun, a mai primit comenzi dar nu s-a oferit sa mai faca. Mai vorbesc cu el si te anunt.

    RăspundețiȘtergere
  7. Mersi pt explicatii,am sa-l rog pe sotul si el se pricepe la multe poate se incumeta,am sa-i caut sabloanele de hartie sa vad daca le gasesc pe Kuharka,am sa te anunt,pupici,ai un blog cu foarte multe retete interesante,o sa-mi ia cateva zile sa le studiez in parte,numai sa am timp,omul cat traieste invata si tot prost moare :-)))

    RăspundețiȘtergere
  8. Sunt foarte frumoase florile tale.
    Iti pun aici linkul pentru plastelina de ciocolata http://floridezahar.blogspot.com/2010/11/plastelina-de-ciocolata.html
    Pentru un tort patrat cu latura de 24 cm, cu inaltime de 8 cm, am folosit 1 kg de ciocolata si 368 g miere de salcam.

    RăspundețiȘtergere
  9. buna!felicitari pt torturi si pt sot.l-am rugat si pe al meu sa imi faca forme de flori si a zis canu poate.imi poti vinde si mie te rog un set de decupatoare flori?

    RăspundețiȘtergere
  10. buna te rog zim si mie de unde sa eau coloranti lichizi se pot gasi si an magazine zim cum le zice te rog laura

    RăspundețiȘtergere
  11. Coloranti lichizi foarte ieftini se gasesc la Kaufland.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.