duminică, 15 aprilie 2012

Tort de primavara


I-am spus tort de primavara pentru ca l-am ornat doar cu flori verzi. Mi-a placut tare mult ideea de flori verzi atunci cand am vazut un superb tort cu orhidee verzi facut de Carmen Iordache. Sigur ca al meu e departe de cel realizat de Carmen Iordache, dar eu nu am nici rabdarea nici talentul ei. Cu toate astea pot spune ca mi-a placut ce a iesit. Ornamentele sunt facute din pasta de zahar, dar mi se pare mai usor de lucrat cu pasta de lapte praf. O fi si chestie de obisnuinta. Nu e o alegere tocmai fericita, deoarece in contact cu frisca, pasta de zahar se inmoaie in timp ce pasta de lapte praf se comporta foarte bine.
Interiorul e blat maro,  cu crema mascarpone si mousse de capsuni, o combinatie care mie imi place foarte mult. Revin cu sectiunea.
Reteta tortului se gaseste aici , insa la acest tort am folosit frisca pentru decor, in timp ce la celalalt tort am folosit ciocolata.







24 de comentarii:

  1. Ce bine arata, Felicitari!!
    Cu mousse de capsuni..pf
    Hristos a inviat!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Super tort! si delicios! Paste fericit!

    RăspundețiȘtergere
  3. Paste fericit alaturi de cei dragi!Hristos a inviat!

    RăspundețiȘtergere
  4. Arata demential, si mie imi place tare mult cum da verdele la torturi, mai ales in anotimpul asta, felicitari!!!! Paste fericit!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Felicitari pentru tort! Este o minunatie:)!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Delicios!!! Si daaaa, a iesit superb, imi place verdele! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  7. foarte frumos cris. sunt exact culorile pe care le-am folosit si eu la tortu meu de paste.

    RăspundețiȘtergere
  8. Foarte frumos arata!!!Mmm, si e tare delicios!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  9. Nici insasi primavara nu cred ca ar rezista la asa minunatie :P
    Week-end frumos, Cristinico!

    RăspundețiȘtergere
  10. Numele meu este Puiu, nu am niciun fel de cont asa ca apar ca anonim. Doream sa te intreb cateva chestiuni pe care nu le-am inteles. Acest tort postat este doar o chestiune de imagine? Nu am gasit o reteta si tehnica de al realiza. Ma refer la decoratiuni. Ai pe blog, jos, o sectiune care se numeste linkuri utile, dar te duce la niste chestii in limba rusa! Nu am inteles care este rostul dac nu poti intelege. Sau poate nu stiu eu mai multe. Si a treia chestie. Doream sa fac prajitura Boema. Acolo sunt trecute sau nu cantitati pentru frisca. Fata de reteta de la care ai plecat sunt niste diferente. Nu este clar la glazura de care frisca se foloseste. Lichida sau frisca-frisca. La cealalta scrie lichida, la tine scrie frisca. Daca ai pus frisca, explica cum se comporta pe foc, etc. Poate sunt lucruri pe care oricine le stie, dar mai sunt si ca mine, care nu stiu. Cred ca ai plecat de la idee de a arata cum se face, etc Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Puiu, in primul rand multumesc pentru vizita. Am editat si am pus link cu reteta. Unele torturi le-am facut de mai multe ori, doar decorul difera, astfel ca nu scriu reteta de fiecare data, din lipsa de timp. De obicei fac trimitere la reteta insa de data asta am uitat. Asadar reteta o gasesti sub denumirea de "Tort cu crema mascarpone si mousse de capsuni". Merg acum si la prajitura Boema" sa completez ce e de completat. :) O zi frumoasa iti doresc.

      Ștergere
    2. Referitor la "link-uri utile", le-am postat pentru a-mi fi in primul rand mie mai usor sa vad cum se realizeaza o floare din fondant/pasta de zahar/pasta de lapte praf, etc. Chiar daca nu inteleg limba rusa, totusi multe imagini imi sunt folositoare.

      Ștergere
    3. N-am inteles ce cantitati nu sunt trecute la prajitura Boema? Am specificat ca la glazura folosesc frisca lichida. Topesc ciocolata la microunde, amestec bine pana devine cremoasa, apoi adaug frisca lichida sau lapte sau ambele, cam cat consider eu ca e suficient de lichida glazura cat sa se poata intinde pe prajitura. Aici pot spune ca am cam "dat-o in bara" si glazura a fost prea lichida. Se si vede ca a curs putin pe marginea prajiturii.

      Ștergere
  11. Multumesc! Intrebarea legata de Boema a aparut deoarece la ingrediente apare asa: la glazura este trecut frisca lichida, iar la crema scrie doar frisca. M-am gindit ca poate se pune frisca-frisca si nu stiam exact cum s-ar comporta la un soc termic. Dar probabil tot frisca lichida se pune, fiind trecut in ml. Eu acum fac si sunt la crema, am pus-o la racit si astept sa vad daca va fi crema.
    Repet, poate unele intrebari par stupide, sau puerile, dar mai bine intrebi.
    O seara frumoasa!
    Puiu

    RăspundețiȘtergere
  12. Evident ca nu a iesit cum ar fi trebuit. Frisca am facut din smantana, a iesit tare, din pacate mai tare decat crema.
    In cantinuarem o seara frumoasa
    Puiu

    RăspundețiȘtergere
  13. Puiu, imi pare rau ca nu ti-a iesit cum ai fi vrut. Nici mie nu-mi ies intotdeauna toate retetele. Data viitoare sigur va fi mai bine. Eu la creme folosesc in general frisca vegetala Meegle si sunt multumita de rezultat. Alteori combin frisca naturala (Sanlacta folosesc)cu frisca vegetala. Crema ganache n-am facut niciodata cu frisca naturala pentru ca nu stiu daca se mai bate dupa ce e incalzita cat sa se topeasca ciocolata.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.