sâmbătă, 30 aprilie 2022

Kebbeh

 


Kebbeh sau kibbeh, este un fel de mancare foarte popular in bucataria orientala. Turcii au si ei o varianta a acestei retete, numita Içli Kofte. Cele doua retete difera putin, dar in esenta contin aceleasi ingrediente principale: bulgur si carne tocata de vita. 

Varianta mea e luata de pe blogul Cuisinez avec Djouza. V-am mai povestit despre acest blog, de pe care ma inspir de multe ori cand vine vorba de retete arabesti. Retetele ei sunt relativ simple si accesibile iar pozele sunt fantastice. Eu am folosit mai mult bulgur decat spuneea in reteta, adica 150 g in loc de 100, pentru ca mi s-a parut prea putin. Si chiar si asa mi-a mai ramas umplutura.

Ingrediente pentru pasta de bulgur:

-150 g bulgur fin (eu l-am rasnit pentru ca la noi nu gasesc decat acest tip de bulgur)

-100 g carne tocata de vita

-400 ml apa clocotita

-sare

-chili

-b'har


Ingrediente umplutura

-400 g carne tocata de vita

-2 linguri ulei de masline

-1 ceapa mare

-1 catel de usturoi

-sare

-1 lingurita b'har (un condiment arabesc compus din piper, nucsoara, cuisoare, scortisoara, ghimbir si cardamom)

-putin chili

-patrunjel verde (am pus in loc de coriandru, pentru ca aici nu gasesc coriandru verde)

-seminte de pin (aceste ultime doua ingrediente le-am pus dupa ce am studiat mai multe variante)

 

Mai intai pregatim umplutura, pentru ca e important sa fie rece in momentul in care vom forma kebbeh.

Ceapa tocata se caleste in uleiul de masline impreuna cu carnea tocata.  Se adauga condimentele si caleste carnea aproximativ 20 minute pana e gatita bine. La final, am adaugat patrunjelul verde tocat si cateva seminte de pin. Turcii pun nuca macinata, eu am preferat semintele de pin care au un gust deosebit si cred ca se potrivesc mai bine decat nucile. Cand umplutura e gata, o lasam sa se raceasca si ne ocupam de pasta de bulgur.

Cum spunam, avem nevoie de bulgur fin, astfel ca eu l-am maruntit cu o rasnita si am obtinut exact ce trebuia. Peste bulgur se toarna apa clocotita si se acopera vasul. Se lasa 10 minute sa se umfle bulgurul si sa absoarba apa. Apoi se pune bulgurul in vasul unui robot de bucatarie. Se adauga cele 100 g carne tocata cruda (negatita) , sare, chili si restul de condimente si se amesteca timp de 5 minute, pana rezulta o pasta usor de modelat. Daca e prea uscata si nu se leaga, adaugati putina apa. Daca e prea moale, adaugat putina faina.Pasta trebuie sa fie legata si usor de modelat. Se ia cu o lingura din pasta de bulgur (ceva mai mare decat o nuca) si cu degetul se face o gaura, apoi se tot lateste pana ajunge sa arate ca un con. Se adauga o lingurita de umplutura, se aduna capatul si se inchide cu atentie, astfel incat sa nu iasa umplutura in timpul prajirii. Se alungesc putin capetele, astfel ca ale noastre kebbeh vor arata ca niste lamai mai micute. 😀 Pregatiti-va sufleteste pentru o munca de chinez. 😁 Nu e greu de facut, dar e totusi o munca migaloasa. Djouza are un tutorial video asa ca daca vi se par greu de facut, urmariti pe pagina ei tutorialul.

Dupa ce formati toate kebbeh, puneti-le in frigider macar 20 minute. 

Intre timp puneti la incins 1 l de ulei. Kebbeh trebuie prajite in baie de ulei, sa se prajeasca uniform, la foc mic in ulei incins. Altfel se pot imprastia in tigaie. Asadar, le punem la prajit in uleiul incins si le lasam pana devin rumene, fara a se arde.Se scot pe hartie de bucatarie, care va absorbi surplusul de ulei. Se servesc cu o salata sau cu diverse sosuri.


















2 comentarii:

  1. Grozava reteta, mi-ai facut pofta! Multumesc ca ai impartasit-o!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Laura. Sunt fan retete arabesti si turcesti. Am vazut si alte variante ale acestei retete, dar cum spuneam, aceasta mi s-a parut mai accesibila.

      Ștergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.