luni, 17 februarie 2020

Placinta creata cu branza sarata


Placinta creata cu branza sarata, sau placinta "virus", e una din cele mai rapide, gustoase si simple placinte. Virus, pentru ca de cand a aparut pe facebook, toata lumea a facut aceasta placinta. (Si eu am facut aceasta placinta de mai multe ori, dar niciodata n-am avut timp de pozat. :) ) Dar, daca totusi inca n-ati facut aceasta placinta, va las mai jos reteta. Va garantez ca va veti indragosti de ea, mai ales daca va plac placintele, dar nu stati prea bine cu timpul, sau nu vreti sa pierdeti prea mult timp in bucatarie. 

Ingrediente pt. o tava 25/35:
-1 pachet foi de placinta 
-2 oua
-400 g telemea de vaca
-100 g branza Edam 
+
-3 oua
-250 ml apa minerala carbogazoasa
-200 ml lapte
-100 ml ulei
-sare
-piper macinat
-optional, patrunjel verde sau marar verde

Foile de placinta le vom scoate din congelator cu o seara inainte si le lasam in frigider sa se decongeleze. Eu am folosit foi de placinta Bella, pentru ca din acestea am gasit, dar prefer foile Linco, pentru ca sunt mai rezistente, nu se rup si nu se lipesc intre ele. Dar, la acest tip de placinta nu are importanta daca foile se rup. 
Asadar, pentru umplutura batem cele doua oua si adaugam branzeturile date pe razatoare. Eu am folosit 400 g telemea de vaca si 100 g cascaval Edam, care e un tip de branza semitare, dar puteti folosi branza de burduf, amestecata cu branza proaspata de vaci sau ce va place. Adaugati sare doar la nevoie. Eu n-am mai pus sare, pentru ca branza telemea era suficient de sarata.
Luam cate o foaie de placinta, presaram putina branza si pliem foaia de placinte, dupa cum se vede in imagine. Apoi o asezam in tava unsa cu unt.Procedam la fel cu toate foile de placinta.
Intr-un bol incapator batem cele trei oua ramase, adaugam laptele, apa minerala, uleiul, putina sare si piper si turnam tot acest amestec lichid peste foile de placinta din tava. Deasupra am mai ras putin cascaval si am introdus tava in cuptor pentru 45 minute. Dupa acest timp, placinta va fi gata, rumena-aurie deasupra. Absolut delicioasa.







Un comentariu:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.