duminică, 2 ianuarie 2022

Rulada cu spanac si crema de branza

 

 


Bun gasit, dragilor, in noul an, 2022. Nu pot decat sa va multumesc pentru ca ati fost alaturi de mine in anul care tocmai a trecut. Si sa va doresc tot ce imi doresc si mie, adica sanatate, ca e cea mai importanta. Si desigur, sa se termine odata cu toata mascarada asta care dureaza de doi ani...

Prima reteta din noul an, e una delicioasa si foarte simpla, asa cum deja v-am obisnuit. O rulada aperitiv cu spanac si crema de branza, la care puteti adauga somon, sunca, ardei, bucatele de pui sau ce va place. Eu am pus ardei capia tocat marunt, pentru pata de culoare in primul rand dar si pentru gust. 

Va asigur ca e foarte usor de facut si foarte rapida, daca mergeti pe "scurtatura", asa cum am facut eu si folositi piure de spanac congelat. Eu am folosit spanacul congelat de la Lidl, pe care l-am lasat sa se decongeleze si l-am pus intr-o strecuratoare deasa. Nu folositi una cu gauri mari, pentru ca spanacul fiind deja tocat, se va scurge odata cu apa, daca folositi alt tip de strecuratoare.

Ingrediente rulada. 

-1 pachet piure de spanac

-3 oua

-1/2 lingurita sare

-100 g faina

-1 plic praf de copt


Ingrediente umplutura

-1 cutie crema de branza Goldessa

-2 linguri smantana cu minim 20% grasime (Pilos)

-2 felii sunca presata

-1 ardei capia rosu

 

Se separa ouale. Peste albusuri se pune sarea si se bat spuma. In spuma de albusuri se adauga cele 3 galbenusuri si spanacul scurs in prealabil, apoi faina amestecata cu praful de copt. Se pune compozitia in tava cuptorului tapetata cu hartie de copt. Tava mea are dimensiunea de 35/40 dar e destul de ciudata in sensul ca pe margine are un fel de sant iar mijlocul e mai ridicat, motiv pentru care blatul de rulada a iesit mai gros pe margini. O sa caut niste tavi similare dar care sa aiba fundul drept, neted. 

Se introduce tava in cuptorul preincalzit la 180C. In momentul in care am introdus tava in cuptor, am scazut temperatura la 170 C si am copt blatul 15 minute. 

Se scoate blatul si se rastoarna pe o hartie de copt curata. Se indeparteaza cu grija foaia de copt de pe fundul blatului, avand grija sa nu se rupa blatul si se ruleaza blatul cu foaia noua de copt. Se lasa sa se raceasca, timp in care ne ocupam de umplutura. 

Se mixeaza crema de branza cu smantana si putina sare. Dupa ce blatul de rulada s-a racit, il desfacem, punem crema de branza si peste crema sunca taiata marunt si ardeiul taiat cubulete. Rulam sin nou, invelim rulada in hartie de copt si punem in frigider pentru minim 2-3 ore. Eu am lasat-o peste noapte si a doua zi s-a feliat frumos. 

Este un aperitiv excelent si toti cei care l-au gustat au fost foarte incantati de el.









Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.