luni, 16 octombrie 2023

Prajitura vegana cu dovleac si crema de caju

 

Dovleacul nu s-a gasit pana acum printre preferintele mele, dar intr-una din zile, Alex mi-a zis ca a mancat undeva in oras o placinta cu dovleac si ca i-a placut. Am zis...ok, e sezonul dovleacului, hai sa-i dau o sansa si sa incerc sa-l pregatesc altfel decat am facut-o pana acum (adica doar copt sau supa crema). 

Astfel ca am facut o prajitura vegana, pentru care m-am inspirat de pe pe un blog vegan din Germania (Bianca Zapatka). Pentru ca aici nu gasesc "vegan cream cheese", am facut o crema din caju. Si am facut astfel, un copil fericit, pentru ca Alex a zis ca e foarte buna aceasta prajitura. 

Are o textura umeda si aduce cu celebrul "Carrot cake". 

Ingrediente blat: (forma de tort cu diametru 20 cm)

-200 g dovleac Hokaido, ras pe razatoarea mica (dar puteti folosi orice dovleac placintar)

-180 g faina

-100 g nuca macinata

-120 g zahar brut

-1 plic praf de copt

- 1/2 lingurita bicarbonat de sodiu

-2 lingurite scortisoara 

-1 varf de cutit sare

-coaja rasa si sucul de la o portocala bio (am pus lamaie ca nu am avut portocala)

-100 ml ulei

-100 ml lapte vegetal (cocos am folosit eu)

 

Modul de preparare e unul cat se poate de simplu. Se amesteca intr-un vas, ingredientele uscate si se adauga peste ele lichidele, coaja rasa de portocala sau lamaie si dovleacul ras. Se amesteca pana se omogenizeaza ingredientele. 

Se toarna compozitia intr-o forma de tort tapetata cu hartie de copt. (Bianca spunea de o forma cu diametru 20 cm. Eu am folosit una cu 22 cm diametru, ca nu am de 20, doar de 18 si nu am vrut sa fie blatul foarte inalt.)

Se coace prajitura in cuptorul preincalzit la 170 C, caldura sus-jos, fara ventilatie, timp de 50 minute. Dupa 30 de minute, am acoperit blatul cu hartie de copt, pentru a nu se arde deasupra. 


Ingrediente crema de caju:

-100 g caju crud

-100 g zahar puddra

-1/2 fiola esenta de vanilie

-3 linguri crema de cocos (conserva Lidl)

Nucile caju se pun la hidratat in apa pentru cel putin o ora. Dupa acest timp, se scurg si se pun intr-un chopper. Se maruntesc, apoi se adauga zaharul pudra si crema de cocos. Se mixeaza pana cand arata ca o crema. Nu trebuie sa fie foarte fluida, sa nu curga de pe prajitura. 

Dupa ce prajitura s-a racit, se unge deasupra cu crema de caju si se decoreaza cu nuci prajite.

(Nucile caju sunt nelipsite din bucataria mea, de cand Alex a devenit vegan. Le folosesc la pregatirea diverselor branzeturi vegane sau la pregatirea unui delicios parizer vegan. Sunt  bogate in vitamine, minerale, scad colesterolul rau si sunt foarte sanatoase pentru oricine. )










Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.