luni, 22 mai 2017

Tort cu blat umed si crema de ciocolata


Cum va spuneam, la noi in familie, luna mai e plina de evenimente. In 20 mai am implinit 23 de ani de casnicie si cum altfel puteam marca momentul, decat facand un tort. Sigur ca mi-as fi dorit ceva mai spectaculos, insa nu am timpul necesar pentru a decora un tort asa cum mi-as dori. Si atunci cand nu ai timp, dar vrei totusi ceva de efect, trandafirii din frisca sunt o alegere perfecta. Se fac foarte usir si torturile decorate astfel arata foarte bine. Eu am optat pentru frisca naturala si la decor, motiv pentru care trandafirii nu au iesit chiar atat de frumosi. Frisca naturala, oricat am vrea, nu sta atat de teapana ca si frisca vegetala. Dar am vrut un tort cat se poate de natural (exceptand cele cateva picaturi de colorant rosu si verde). Pentru ca frisca sa aiba totusi tinuta, am combinat-o cu mascarpone si rezultatul e unul satisfacator. Initial am vrut sa fac o crema de unt cu bezea elvetiana insa n-am mai avut timp, dar cu siguranta voi incerca si aceasta varianta, mai ales ca sunt nerabdatoare sa folosesc duiurile rusesti.

Ingrediente blat umed:
-2 oua
-120 g unt moale
-240 ml lapte batut/iaurt
-300 g zahar
-1 lingurita esenta de vanilie
-1 lingurita bicarbonat de sodiu
-1 lingurita praf de copt
-250 g faina
-2 linguri cacao

Mixam untul moale cu zaharul, apoi adaugam pe rand ouale si esenta de vanilie. Adaugam laptele batut (eu am pus iaurt) si bicarbonatul. Separat amestecam faina cu cacao si praful de copt  si adaugam la compozitia lichida. Omogenizam si turnam amestecul intr-o tava cu diametru 22 cm, tapetata cu hartie de copt si coacem blatul aproximativ 40-45 minute, pana trece testul cu scobitoarea. Lasam blatul sa se raceasca, apoi il taiem in trei foi egale.

Mousse de ciocolata neagra cu visine
-100 g ciocolata neagra (Milka)
-300 ml frisca Pilos
-4 g gelatina hidratata in putina apa
-200g visine 

Ciocolata se rupe in bucatele si se pune intr-un vas pe baie de aburi impreuna cu 150 ml frisca lichida. Se amesteca pana cand ciocolata se topeste si devine ca  o crema omogena. Se adauga gelatina hidratata si se amesteca pana se dizolva complet gelatina. Se lasa crema sa se raceasca putin, dar sa nu se intareasca. Intre timp se bate spuma restul de 150 ml frisca si se amesteca cu crema de ciocolata. 
Inelul formei de tort se aseaza pe un platou si se pune primul blat. Se pune jumatate din crema de ciocolata, se aseaza visinele si se pune restul de crema de ciocolata. Se acopera cu cel de-al doilea blat si se pune platoul in frigider pana pregatima cealalta crema.

Mousse de ciocolata alba cu nuci caramelizate
-120 g ciocolata alba Milka
-300 ml frisca lichida Pilos
-6 g gelatina hidratata
-80 g nuci caramelizate

Ciocolata se rupe in bucatele si se pune intr-un vas pe baie de aburi impreuna cu 150 ml frisca lichida. Se amesteca pana cand ciocolata se topeste si devine ca  o crema omogena. Se adauga gelatina hidratata si se amesteca pana se dizolva complet gelatina. Se lasa crema sa se raceasca putin, dar sa nu se intareasca. Intre timp se bate spuma restul de 150 ml frisca si se amesteca cu crema de ciocolata.
Pentru nucile caramelizate, se pun 3 linguri zahar intr-o cratita si cand zaharul s-a caramelizat si a capatat culoarea chihlimbarului, se adauga nucile si se amesteca astfel incat nucile sa fie acoperite cu zahar caramelizat, apoi se pun nucile pe hartie de copt si se lasa sa se raceasca. Dupa ce s-au racit de tot, se toaca grosier cu un cutit.
Jumatate din crema alba se toarna pestea cel de-al doilea blat si se presara nucile caramelizate, apoi se pune restul de crema si se pune al treilea blat . Se pune tortul in frigider pentru minim 3 ore, dupa care se poate scoate inelul detasabil si se decoreaza tortul dupa preferinta.

Decor:
-300 ml frisca naturala
-3 linguri zahar pudra
-250 g mascarpone
-colorant Wilton
+
-100 g ciocolata cu lapte Milka
-100 ml frisca Pilos







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.