luni, 29 ianuarie 2024

Tofu marinat

 

Am facut in week-end acest tofu delicios pentru Alex. Se stie ca tofu e un aliment fad, lipsit de gust dar in acelasi timp, foarte versatil si poate fi cu usurinta transformat in ceva delicios. Doar ca trebuie marinat, condimentat cum trebuie. De aceasta data l-am transformat intr-un fel de friptura. 

Ingrediente marinada:

-4 linguri sos de soia

-2 lingurite miere sau sirop de artar

-1 lingurita mustar

-1 lingurita otet de mere sau otet balsamic

-3 catei de usturoi

-1 lingurita boia de ardei dulce

-1/2 lingurita piper proaspat rasnit

+

-4 bucati a 180 g tofu natur (Lidl)


Tofu se scoate din ambalaj si se pune pe hartie de bucatarie sa se dreneze surplusul de apa. Apoi se cresteaza cu un cutit (vezi imaginile) Se taie cam pana la jumatate. 

Se amesteca toate ingedientele pentru marinada si se ung bucatile de tofu cu aceasta marinada, se pun intr-o caserola si se lasa cateva ore in frigider, sau peste noapte. Eu le-am pregatit seara si le-am gatit a doua zi.

Glazura:

-sucul de la o portocala

-2 linguri apa

-2 lingurite miere sau sirop de artar

-1 lingurita otet balsamic

-1 lingurita mustar


Bucatile de tofu marinate se pun intr-o tava tapetata cu hartie de copt si se coc 20 minute in cuptorul preincalzit la 180 C, apoi se  toarna jumatate din amestecul pentru glazura, se mai coc 10 minute, se toarna restul de glazura si din nou se mai coc 10 minute. 

Se servesc cu garnitura preferata, cu o salata alaturi.


 

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.