joi, 20 aprilie 2023

Oladii rusesti

 


Oladii rusești. Seamănă foarte bine cu american pancakes, dar se fac diferit. Dar la gust sunt aproape identice. N-as putea spune care varianta imi place mai mult. Ambele sunt aromate, pufoase, simple si rapid de facut. Pentru ca aveam un chefir care statea cam de mult in frigider si urma sa expire peste doua zile, am facut rapid un desert pe placul tuturor.

Se pot adapta dupa gustul fiecaruia, pentru ca se pot servi cu orice toping. Eu am ales trei variante: Nutella, caramel si gem de capsune.

 Ingrediente:

-400 ml chefir 

-1 ou

 -1 lingura ulei

 -3 linguri zahar

 -1 linguriță bicarbonat de sodiu

-1 plic zahăr vanilat

 -250 g faina

-coaja de la o lămâie


Mod de preparare:

Intr-un bol se pune oul, chefirul, uleiul si cu un tel se amesteca bine. Se adauga apoi zaharul, bicarbonatul de sodiu, zaharul vanilat, coaja de lamaie si faina. Se amesteca foarte bine cu un tel, astfel incat sa nu se formeze cocoloase. 

Se unge o tigaie antiaderenta cu foarte putin ulei. Eu imi tort putin ulei int-un castron mic si cu o pensula ung tigaia dupa fiecare serie de oladii/pancakes/clatite. 

In tigaia incinsa si unsa cu putin ulei, se pune compozitie de oladii cu o lingura. Se coc pana cand incep sa apara mici bule la suprafata, apoi cu o paleta se intorc si se coc pe partea cealalta. 

Cam asta e tot, in maxim 30 de minute sunt gata. Ies suficient de multe din cantitatea de ingrediente de mai sus. Se pastreaza bine acoperite cu folie alimentara si sunt bune si a doua zi (daca mai raman).








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.