luni, 9 mai 2022

Fellah Köftesi

 


Azi va aduc o reteta turceasca, extrem de simpla si gustoasa, asa cum de altfel sunt toate retetele turcesti pe care le-am incercat pana acum. Turcii se pricep ca nimeni altii sa gateasca mancaruri spectaculoase din mai nimic. Din ingrediente ieftine si putine. Turcii folosesc foarte mult bulgur, naut, linte, combinate cu alte legume si rezulta niste mancaruri vegetariene gustoase si satioase. Iar eu, cum in ultima perioada gatesc destul de mult fara carne, sunt mereu in cautare de retete noi care sa-l impresioneze pe Alex. Si m reusit si de aceasta data, pentru ca i-a placut foarte tare. Tradusa mot-a-mot denumirea acestei retete ar fi "chiftele fellah". De ce chiftele, habar n-am, pentru ca in opinia mea, seamana mai mult cu ghocchi. Sunt niste "bilute" dintr-un aluat cu bulgur, ou, faina, condimente, fierte in apa cu sare, apoi "scaldate" intr-un sos de rosii cu usturoi, ulei de masline si patrunjel. 
Sigur ca ideal ar fi fost sa fac sosul din rosii proaspete, de gradina, carnoase, dar in perioada aceasta ne multumim si cu rosiile din conserva.

Ingrediente:

-2 cani bulgur fin

-2 cani apa fierbinte

-1 cana faina

-1 ou

-1 lingurita pasta de rosii

-1 lingurita pasta de ardei

-sare

-piper

-chimion


La aceasta reteta se foloseste un bulgur fin, pentru chiftele. Dar aici gasesc un singur fel de bulgur, asa ca l-am rasnit si am obtinut exact textura care trebuie. Peste bulgur am turnat cele doua cani de apa fierbinte si l-am acoperit, lasandu-l sa se umfle timp de 10 minute. 

Apoi. am adaugat oul, pasta de rosii, pasta de ardei, condimentele si jumatate din cantitatea de faina. Am framantat cu mana pana s-a legat si treptat am adaugat restul de faina. Acum, am vazut ca turcii folosesc foarte mult chimion. Eu am pus o jumatate de lingurita si mi s-a parut suficient. Chimionul are o aroma puternica si daca nu sunteti obisnuiti cu acest condiment care, atentie, difera foarte mult de chimenul pe care il cunoastem, s-ar putea sa fie deranjant si sa nu va placa. 

Din aluatul de bulgur se formeaza bilute mici care se apasa pe mijloc, formand o adancitura cu degetul si se pun pe o farfurie presarata cu putina faina.

Se fierb 8-10 minute in apa cu sara. Se pun la fiert doar in momentul in care apa clocoteste. Apoi se scot intr-o strecuratoare si dupa ce s-a scurs apa, se pun in sosul de rosii. 

Ingrediente sos de rosii:

-1 conserva rosii cuburi

-4 catei de usturoi

-3 linguri ulei de masline

-1 lingurita pasta de ardei

-sare, piper

-chili

-1 legatura patrunjel verde


In uleiul de masline se caleste usturoiul tocat. Nu-l caliti foarte mult, sa nu se arda pentru ca devine amar. Se adauga rosiile din conserva, sarea, piperul, pasta de ardei si putin chili. Se fierbe sosul aproximativ 5 minute, apoi se adauga patrunjelul tocat. In acest sos se pun Fellah Köftesi fierte si scurse de apa. Se servesc calde, cu putin patrunjel extra deasupra.















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.