duminică, 17 mai 2020

Brownie cu unt de arahide si dulceata de trandafiri


O adevarata bomba calorica aceasta prajitura, dar foarte buna si foarte apreciata de iubitorii de ciocolata. Cu vreo doua saptamani in urma Alex a vazut pe instagram o postare a Prajiturelei, un filmulet cu aceasta prajitura si m-a intrebat cand fac si eu. Ei bine, ieri i-am facut pe plac si am facut aceasta prajitura extrem de simpla, dar absolut spectaculoasa la gust. Am respectat aproape in totalitate reteta , am avut inclusiv dulceata de trandafiri (care intre noi fie vorba, nu prea imi place). 

Ingrediente tava 20/30
-200 g unt
-300 g ciocolata neagra
-125 g zahar brun
-125 g zahar alb
-3 oua
-130 g faina
-50 g cacao
-1 fiola esenta de vanilie
-150 g unt de arahide (nu l-am cantarit)
-6 lingurite dulceata de trandafir

Mai intai tapetam cu hartie de copt o tava de dimensiune 20/30.
Intr-un vas, pe baie de aburi, punem ciocolata rupta, untul, zaharul alb si zaharul brun. Amestecam din cand in cand pana se topesc ingredientele si rezulta o crema de ciocolata. 
Intr-un bol incapator batem ouale intregi, apoi adaugam crema de ciocolata, dupa ce s-a racorit si omogenizam. Apoi adaugam faina amestecata cu cacao. Va rezulta o compozitie destul de vartoasa pe care o repartizam in tava tapetata cu hartie de copt. Din loc in loc adaugam untul de arahide (vezi imaginea de mai jos). Apoi, cu ajutorul unei scobitor sau bat de frigarui, facem spirale . Adaugam din loc in loc dulceata de trandafiri si continuam cu spiralele pana cand compozitia capata un aspect marmorat. Introducem tava in cuptorul preincalzit si coacem prajitura 40 minute in cuptorul pe gaz (cum am eu) sau 30 minute, la 170 C cu ventilatie. O lasam sa se raceasca, apoi o taiem cuburi.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.