sâmbătă, 8 ianuarie 2022

Crackers cu seminte

 

 
 Nu stiu cum e la altii, dar ai mei mereu cauta cate ceva de rontait.Sigur ca pitica mea e mare amatoare de cipsuri si tot felul de crantanele sarate. Dar cipsurile sunt preferatele ei. Cand am decis sa fac acesti crackeri, oarecum stiam ca nu vor fi pe placul ei. Dar lui Alex i-au placut foarte tare, singura obiectie a fost ca trebuia sa pun mai multa sare. Mie imi par suficient de sarati si asa. 
Reteta e una foarte simpla si foarte rapida, iar semintele folosite pot fi oricare va plac. Ideal e sa folositi mai multe feluri de seminte. De asemenea, puteti folosi doar faina alba sau o combinatie din faina alba, faina integrala, faina de secara. Eu, pentru ca am experimentat pentru prima data acesti crackersi, am folosit o cantitate mai mare de faina alba si putina faina integrala.

Ingrediente:
-200 g faina alba
-50 g faina integrala
-1 lingurita sare
-100 g mix de seminte (Lidl)
-1 lingurita chimen
-1 lingura seminte de in
-50 ml ulei de masline
-150 ml apa rece

Se pun intr-un bol cele doua tipuri de faina, sarea, semintele, se adauga uleiul de masline si apa. Eu zic sa nu adaugati de la inceput toata apa, pentru ca s-ar putea sa nu fie nevoie. Eu am pus cam 130 ml si mi s-a parut suficient. Se amesteca toate ingredientele si se formeaza o bila de aluat nelipicios. Nu insistati cu framantatul ca nu e nevoie. Doar atat cat sa se formeze o bila de aluat compact. Aluatul se imparte in doua bucati. Fiecare bucata se intinde pe planseta usor infainata, intr-o foaie subtire de aproximativ 3 mm. Cu o rola sau un cutit, se taie in diverse forme dreptunghiulare sau triunghiulare, care se pun in tava tapetata cu hartie de copt si se coc in cuptorul preincalzit la 180 C, caldura sus-jos, timp de 10-12 minute, pana se rumenesc usor.











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.