miercuri, 13 aprilie 2022

Burek cu varza

 

Burek cu varza dulce, e o reteta foarte simpla de placinta cu varza si foi fine de placinta. Am facut placinte cu varza in foarte multe feluri, pentru ca ne plac . De fapt suntem fani placinte cu varza, carne, branza, ciuperci, etc. Doar ca acum Alex a decis sa fie vegetarian si cum tocmai am vazut pe blogul Laurei Laurentiu aceasta placinta si am gasit si varza timpurie (din Macedonia, ce-i drept, dar tot varza e 😀) am pregatit o tava pentru Alex in mod deosebit, dar si pentru noi, desigur. 

Ingrediente:(tava 25/35)

-1 pachet foi de placinta

-1 varza mare ( 2 kg )

-50 ml ulei

-sare, piper

-3 linguri pesmet

-100 ml apa minerala carbogazoasa


Varza se toaca si se freaca cu putina sare sa se inmoaie. Se incinge uleiul (eu am folosit o cratita antiaderenta) si sepune varza la calit. Fiind varza timpurie, a lasat suficienta apa cat sa nu mai fie nevoie sa adaug apa. Laura a pus si ceapa, eu am calit doar varza asa simpla cu sare si piper din belsug. 

Asadar se caleste varza pana se evapora apa lasata si varza se inmoaie. 

Se unge cu ulei o tava (yena am folosit eu) se pune o foaie de placinta, se stropeste cu putin ulei, se pune a doua foaie, din nou se stropeste cu ulei si se pune a treia foaie. Peste a treia foaie se presara pesmet, apoi se pune o treime din varza calita, din noi 3-4 foi stropite intre ele cu ulei, pesmet si varza. La final am avut 4 randuri de foi si 3 de varza. Placinta asamblata se taie in patrate inainte de a o coace. Peste placinta se toarna 100 ml apa minerala carbogazoasa si se introduce tava in cuptorul preincalzit la 180 C, caldura sus-jos. In momentul in care se introduce tava, se scade temperatura la 170 C si se coace placinta 45 minute, pana se rumeneste frumos deasupra. 

E foarte buna, simpla si foarte usor de facut.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.