miercuri, 25 decembrie 2019

Fursecuri fragede "sarutarile maicutelor"


Aceasta reteta a Laurei Laurentiu a devenit foarte populara, probabil cea mai populara reteta de pe blogul ei. Un fel de virus, as spune eu, care a pus stapanire pe grupurile culinare de pe facebook. Daca veti face aceste fursecuri, veti intelege motivul. :) Sunt atat de fragede si aromate incat va veti indragosti de ele si categoric, o portie nu va fi suficienta. De fapt, eu v-as sfatui sa faceti din start doua portii. In ciuda aparentelor, nu sunt foarte migaloase, desi poate asa par. Nu va speriati, "impachetatul" fursecurilor merge destul de repede. Recomand sa folositi doua tavi, pentru ca dintr-o portie va vor iesi doua tavi si astfel, cat timp se coace prima tava, puteti face restul de fursecuri pentru a doua tava. Teoretic ar trebui sa va iasa 36 de "boccelute",dar mie mi-au iesit doar 31, pentru ca am ramas fara umplutura. Poate am pus prea multa umplutura la primele fursecuri si de aceea nu mi-a mai ramas pentru ultimele 5 bilute de aluat. Pe facebook, am vazut ca unele doamne care au incercat reteta, au spus ca le-a ramas umplutura.

Ingrediente aluat:
-200 g faina
-100 g unt cu 80 % grasime
-3 galbenusuri
-1 praf de sare
-1 plic zahar vanilat
-1 lingura cu varf, smantana fermentata cat mai grasa (eu am folosit una cu 25% grasime)
-faina pentru presarat planul de lucru

Ingrediente crema:
-3 albusuri
-1 praf de sare
-100 g zahar
-200 g nuca macinata
-coaja rasa de la o lamaie
-50 g stafide


(Referitor la ingredientele pe care le folosesc, puteti vedea in imagine, faina de la Lidl. In ultima perioada imi fac cumparaturile de la Lidl si cumpar aproape totul de acolo. Am folosit toate tipurile de faina de la ei si toate sunt foarte bune. Untul pe care il folosesc la prajituri, este in general cel de la Unicarm. Cel in ambalaj rosu, cu 80% grasime mi se pare perfect. Are un gust bun si cremele imi ies perfect. Nu mi s-a intamplat niciodata sa mi se taie vreo crema la care am folosit acest unt. Fac aceste precizari, pentru ca pe grupurile de pe facebook, am vazut deseori intrebari referitoare la unt, faina, frisca si alte ingrediente pe care le folosim. )

Intr-un castron incapator, punem faina, sarea, zaharul vanilat si untul taiat cubulete. Amestecam cu varfurile degetelor, pana capata un aspect nisipos. (Se procedeaza ca la aluaturile pentru tarte.) Adaugam galbenusurile si smantana si framantam pana se leaga aluatul. Impartim aluatul in 36 bucati egale. (eu am cantarit aluatul si mi-au iesit bilute de 12-13 g). Bilutele le punem pe un platou, le acoperim cu folie alimentara si le punem in frigider, pentru o ora.
Intre timp pregatim crema.
Punem albusurile impreuna cu un praf de sare, intr-un bol si le batem cu mixerul, pana obtinem o spuma ferma. Adaugam treptat zaharul si batem in continuare, pana se topeste zaharul si obtinem o bezea lucioasa. Adaugam nuca macinata, coaja rasa de la o lamaie (preferabil bio) si stafidele si amestecam cu o spatula. Acoperim bolul si lasam bezeaua , pe masa in bucatarie, timp de 45-50 minute. (Acum, eu am tras o fuga pana la Lidl, am lipsit vreo ora si jumatate si bezeaua a stat frumusel pe masa si a fost ok.)
Dupa acest timp, scoatem aluatul din frigider si luam fiecare biluta si o intindem cat ai subtire, circular, sub forma unor discuri cu diametrul de 12-13 cm. (cam cat o farfuriuta de la cescutele de cafea)
Pe fiecare disc, punem cate o lingurita de umplutura si adunam marginile, lipindu-le si dand forma unor boccelute. (Incercati sa lipiti bine marginile, altfel se vor desface in timpul coacerii. )
Se pun boccelutele intr-o tava tapetata cu hartie de copt si se coc timp de 12-13 minute, saau in functie de cuptorul fiecareia. Ele trebuie sa fie rumene pe varfuri. Cat timp sunt inca fierbiti, se pudreaza cu zahar vanilat  (lucrati cu grija, ca suntfragile) si se lasa pe un gratar sa se raceasca complet. Se pastreaza in cutii de tabla, inchise ermetic. 



-















2 comentarii:

  1. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc pentru toate retetele dumneavoastra!
    Le apreciez foarte mult!
    Va doresc multa sanatate si sarbatori frumoase!❤️

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.