duminică, 29 august 2010

Tort cu crema finetti si mousse de fructe de padure

Blat:

-6 oua
-6 linguri zahar
-1 vanilie
-2 linguri ulei
-1 lingura apa
-6 linguri faiana
-1 praf de copt
-2 liinguri cacao

Galbenusurile se freaca cu zahar, vanilie, apa si ulei pana devin albe si spumoase. Se adauga faina amestecata cu cacao si praf de copt si in final, cu lingura amestecand de sus in jos se adauga albusurile batute spuma tare. Se coace blatulpana trece testul cu scobitoarea.


La prepararea cremelor am folosit frisca, finetti si fructe de padure (afine si zmeura) pe care le-am cules ieri la munte. Din pacate zona e "periata" bine de culegatorii care vand pe marginea drumului fructele si eu am reusit sa strang doar vreo doi pumni de afine si ceva zmeura. Oricum a fost foarte relaxant si placut.

Crema de finetii:

-350 ml frisca
-5 linguri crema finetti
Se bate frisca, se adauga crema finetti si se amesteca. (4 linguri sunt suficiente desi eu am pus 5, dar mi s-a parut prea dulce crema)
 Mousse de fructe de padure

-200 g fructe de padure
-2 linguri zahar
-200 ml frisca
-1 lingurita gelatina hidratata in o lingura apa rece

zFructele le-am amestecat zu zaharul si le-am zdrobit usor cu furculita. Apoi am pus amestecul la fiert si cand a inceput sa fiarba, am adaugat delatina hidratata. Am pus crema de fructe la rece apoi am adaugat-o la frisca batuta. 



Cele 3 blaturi le-am insiropat cu apa+zahar+coniac.
Peste primul blat se pune crema cu finetti.

Apoi blat insiropat, mousse de fructe de padure,


Ultimul blat, crema de finetti si deasupra ciocolata topita pe care am turnat-o deasupra si am lasat pur si simplu sa curga pe tort.Cine mai avea chef de ornat seara tarziu?





17 comentarii:

  1. Ti-a iesit super fain!!
    De ce spui ca au fost mult 5 linguri fineti? Nu cred...dar cand topesti 2-3 table de ciocolata si amesteci cu frisca? Sa stii ca nu se simte asa tare ca e dulce.

    RăspundețiȘtergere
  2. Yummy, fain tort!
    Intamplator tortul pe care l-am facut eu sambata a fost cu finetti si zmeura :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Te ha quedado preciosa, vaya tarta bonita. Y tiene que estar deliciosa. Saludos

    RăspundețiȘtergere
  4. Mutumesc Bianca. Probabil ca in 3 table de ciocolata, cantitatea de zahar e mai mica decat in finetti. Mai ales daca pui ciocolata amaruie. Mie mi s-a parut prea dulce asa.

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc Alexandrina. Combinatia de ciocolata cu fructe de padure e delicioasa.

    RăspundețiȘtergere
  6. Gracias Jose Manuel. Me alegro que te gusta.
    Saludos.

    RăspundețiȘtergere
  7. La multi ani sotului tau cu multe bucurii.Super fain si bun tortul pentru el.
    Pupic lui Alex si o saptamana faina.

    RăspundețiȘtergere
  8. Arata super si cu fructe de padutesi cioco.... e preferatul meu.

    RăspundețiȘtergere
  9. Mmm it looks so yummylicious!
    Great photos/recipes..
    Well done!
    Cheers

    RăspundețiȘtergere
  10. Thank you verry much. Welcome to my homepage.

    RăspundețiȘtergere
  11. Ce bine arata....si ce-mi place culoarea ,roz ,ce te-a iesit!
    Cred ca a fost grozav!
    O seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  12. Arata foarte bine Criss.. felicitari...

    RăspundețiȘtergere
  13. Multumesc Janet. Intr-adevar a fost grozav.

    RăspundețiȘtergere
  14. Multumesc Felis. Ma bucur sa te revad.

    RăspundețiȘtergere
  15. http://mamasiiubita.blogspot.com/3 septembrie 2010 la 12:08

    Arata foarte bine!

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.