sâmbătă, 12 februarie 2011

Tort cu crema de zahar ars si migdale caramelizate





Daca ma gandesc bine, pot spune ca acesta e tortul meu favorit. Cu crema de zahar ars. :)
Am sa pun din nou reteta nu mai dau trimitere la celelalte torturi.
Ingrediente:
-15 linguri zahar se caramelizeaza si se tapeteaza cu acest caramel o cratita

Crema:
-10 oua
-8 linguri zahar
-1 plic zahar vanilat
-1 l lapte

Se bat ouale cu zaharul si vanilia, adaugam laptele si turnam amestecul pentru crema in cratita tapetata cu zahar caramelizat. Punem cratita in cuptor pentru 40 minute. Intre timp, inainte ca cele 40 de minute sa expire, pregatim compozitia pentru blat.

Blatul:
-5 oua
-5 linguri zahar
-1 plic zahar vanilat
-5 linguri faina

Separam ouale, albusurile le batem spuma, adaugam zaharul si vanilia si batem pana se topeste zaharul. Adaugam galbenusurile, apoi, cu lingura amestecand de jos in sus adaugam si faina. Turnam compozitia peste crema care trebuie sa fie inchegata si coacem pana trece testul scobitorii.
Lasam tortul sa se raceasca in cratita, dupa care punem o tava peste cratita si rasturnam tortul. Punem totul la frigider (cu cratita deasupra) si lasam cateva ore. In acest timp siropul de zahar ars va insiropa blatul. 


Indepartam cratita si ornam dupa preferinta sau il putem lasa ca atare.
Eu l-am ornat cu frisca, frunze si inimi de ciocolata si migdale caramelizate.

Pentru krantz (migdale caramelizate)
-100 g migdale
-120 g zahar

Migdalele le rumenim intr-o tigaie de teflon.


Caramelizam zaharul si adaugam migdalele rumenite. Tot amestecul de caramel si migdale il turnam pe o hartie de copt si punem in frigider cateva minute. 


In cateva minute se face beton :). Maruntim cu un cutit avand grija sa nu imprastiem in toata bucataria migdalele. :) . Presaram tortul deasupra si pe lateral cu acest krantz. E absolut delicios, mult mai bun decat cel facut cu nuci caramelizate.








13 comentarii:

  1. Foarte frumos tortul Criss... Trebuie sa incerc si eu crema de zahar ars... Nici nu stiu cum e... dar daca tu zici ca e buna ... te cred...

    RăspundețiȘtergere
  2. Frumos tortuletul Criss , felicitari . Daca imi permiti o mica smecherie sa iti dezvalui si nu e cu suparare :) Migdalele inainte sa le folosesti opareste-le in apa fierbinte si asa indepartezi coaja usor .

    Pupicei !!! :*

    RăspundețiȘtergere
  3. Bravo arata superb e lucrat cu suflet...

    RăspundețiȘtergere
  4. Cristina,azt mondom szuper!!!A türelem tortát terem!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc Felis. Eu zic sa incerci ca sigut iti va placea.

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc Leila. Am sa incerc "smecheria" propusa de tine.

    RăspundețiȘtergere
  7. Koszonom Piroska. Az elso tortaim nem igy neztek ki, de meg tanulunk kozben.

    RăspundețiȘtergere
  8. Oau ce bine arata!!! Si ai facut si inimiare ca sa fie in ton cu evenimentul de Sf Valentin!!!
    Super fain, felicitari!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc Bianca. Inimioarele le-am facut pentru ca mi-a fost mila sa mai rup frunze :). Initial am vrut sa fac un "buchet" de frunze dar asta insemna sa rup mai multe, asa ca am facut doar 5 frunze si din restul de ciocolata am facut inimioarele. Fara nicio legatura cu sf. Valentin. :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Foarte frumos si sigur e foarte gustos mai ales o asemenea combinatie!O seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  11. la cat de bine si pufos, cremos si apetisant de dulce arata, cu greu m-as abtine sa nu gust aroma si savoarea acestui desert minunat :D

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.