duminică, 31 octombrie 2010

Tort cu mousse de mure si crantz



Mi-am tot dorit o forma de tort-inima si mi-am cumparat-o. Parca la magazin nu mi s-a parut atat de mare, dar mi-a iesit ditamai tortul :). Oricum nu s-a plans nimeni de asta si drept dovada deja s-a mancat jumatate din tort.
Blatul:
-5 oua
-2 linguri ulei
-1 lingura apa
-7 linguri zahar
-1 zahar vanilat
-7 linguri faina
-1 praf de copt


Mousse de mure:
-500 g mure congelate (am cumparat de la Auchan niste mure uriase)
-4 linguri zahar
-1plic gelatina
200 ml frisca

Peste mure am pus 4 linguri zahar si dupa ce a lasat un sirop, le-am pasat pentru ca murele acestea fantastice au niste samburi mari si tari si e neplacut sa simti printre dinti astfel de samburi.
A rezultat un fel de piure de mure cam asa


Gelatina se hidrateaza in putina zeama de compot de ananas. 
Piureul de mure se infierbanta apoi se ia de pe foc si se adauga gelatina. Se lasa sa se racoreasca dar nu de tot pentru a nu se ingrosa, se bate frisca si se amesteca cu piureul de mure.


Pe o tava se pune inelul detasabil si pe fund se aseaza jumatate din blatul insiropat.
Peste blat se pune mousseul de mure si se pune in frigider.
 Intre timp preparam 

Crema diplomat:

-3 oua
-120 g zahar
-1 plic zahar vanilat
-1 lingura rasa de faina
-coaja rasa de la o lamaie
-300 ml lapte
-1 plic gelatina
-300 ml frisca
-1 cutie compot de ananas

Crema diplomat se pune peste mousse-ul de mure, se pun si bucatele de ananas si al doilea blat insiropat. Mie mi s-a parut si asa destul de uscat tortul,imi plac torturile bine insiropate.

Am lasat tortul peste noapte in frigider si azi dimineata am scos inelul si am ornat tortul.


Am uns tortul cu frisca si pe margine am pus crantz pe care l-am facut din 150 g zahar ars si 150 g nuci.
 Am mai facut niste inimioare din ciocolata alba si cam asta e tot.






15 comentarii:

  1. IUIIIII CE BINE ARATA CRED CA E SUPER GUSTOS.....FAIN TORT:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc mult. E foarte gustos intr-adevar.

    RăspundețiȘtergere
  3. Superb... foarte frumos Criss... Cu ce ocazie?? :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc Felis. Nicio ocazie, doar asa pur si simplu de rasfat.:)

    RăspundețiȘtergere
  5. Arata superb si cred ca e si tare, tare bun.
    Pupic lui Alex si o saptamana faina sa aveti.

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc Micul. O saptamana faina si tie.

    RăspundețiȘtergere
  7. Foarte fain. De unde ti-ai luat forma de inima>? Cu cat?
    Eu demult caut si tot ce am gasit erau foarte mici.

    RăspundețiȘtergere
  8. Merci Bianca.
    Forma am cumparat-o de la Luxor, la articole de menaj. Costa 21 lei.

    RăspundețiȘtergere
  9. Se ve precioso y delicioso. Felicitaciones!!!!
    Un abrazo
    Edith
    La brujita

    RăspundețiȘtergere
  10. ce gâteau est magnifique avec sa mousse de mûre, il est trop trop gourmand comme je les aime
    un pur délice
    bonne journée

    RăspundețiȘtergere
  11. Ce tort delicios de inimos! Imi plac tare mult si inimioarele de ciocolata, felicitari, Cristina!

    RăspundețiȘtergere
  12. Foarte frumos "tortul inimos" si cu siguranta DELICIOS.

    RăspundețiȘtergere
  13. Ma uit si ma uit si ma uit si ma uit.....cred ca am mai capatat vreun kg doar uitandu-ma....:|

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.