luni, 15 mai 2023

Prajitura vegana (de post) cu mere

 

Aveam cateva mere "obosite", pe care nu le mai manca nimeni si m-am gandit sa le transform intr-o prajitura vegana. O prajitura simpla si aromata, dar pe care ar fi trebuit sa o coc intr-o forma mai mare, sa nu se "bronzeze" atat de tare merele de deasupra. Cuptorul meu electric e unul mic, neincorporabil si rezistentele sunt mai apropiate decat intr-un cuptor clasic, motiv pentru care eu coc la temperatura mai mica decat vad la unele retete si tot se intampla sa se bronzeze mai mult decat e cazul. 

 Prajitura se poate coace si in forma de chec doar ca eu am vrut sa aiba un aspect frumos, de floare si am ales o forma de tort. Cam mica forma mea, cu diametru 18 cm. Una de 20 ar fi fost ideala. 

Ingrediente:

-4-5 mere (in functie de marime)

-180 g zahar 

-220 ml lapte vegetal

-1 lingurita scortisoara

-1 lingurita esenta de vanilie

-coaja rasa de la o lamaie

-60 ml ulei vegetal

-280 g faina

-1 plic praf de copt


Mai intai se curata merele si se feliaza. Un mar mai mare si mai frumos il vom felia cat mai subtire si vom pastra feliile pentru a decora prajitura. 

Restul merelor se taie in sferturi apoi fiecare sfert se feliaza subtire. E bine sa stropim merele cu suc de lamaie pentru a evita oxidarea lor. Eu am uitat.

Intr-un bol se pune zaharul, uleiul , laptele si vanilia si se amesteca cu un tel. Se adauga apoi faina amestecata cu praful de copt, scortisoara si coaja de lamaie. Se amesteca pana se omogenizeaza ingredientele. Compozitia va semana cu una de pancakes. Se adauga merele feliate (exceptand feliile care se vor aseza deasupra prajiturii.)

Compozitia se toarna intr-o tava de tort detasabila, tapetata cu hartie de copt sau unsa cu ulei si tapetata cu faina. Deasupra se asaza feliile de mere. Eu le-am asezat sub forma de floare. Peste mere am presarat doua linguri zahar brun. 

Se coace prajitura timp de o ora la 170 C. Daca folositi o tava cu diametru mai mare, veti coace prajitura 50 minute. 

Dupa racire se pudreaza cu zahar vanilat.



 
 




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.