luni, 8 mai 2023

Frigarui vegane (sau carne falsa)

 

Ei bine, am facut-o si pe asta...

Daca cineva mi-ar fi spus cu un an in urma ca am sa fac toate nebuniile posibile si imposibile in materie de gatit, printre care si aceasta "carne falsa", i-as fi ras in nas si i-as fi zis ca vorbeste prostii. 

Eu sustin in continuare ca acest curent este mai degraba o moda, un trend intens promovat dar e strict parerea mea. Pana una-alta, am acasa un vegan care la cei 20 de ani ai lui trebuie sa aiba parte de meniuri complete si variate si evident, delicioase. Adica daca tot a adoptat acest curent, nu pot sa-i dau doar clasicele retete de post cu fasole, varza, cartofi, orez. 

Din fericire, Instagram e o sursa inepuizabila de idei in materie de veganisme printre altele. Asa ca toate ciudateniile pe care le gasesc acolo, le pun in practica si in bucataria mea.

Ingrediente "carne falsa"

-180 g tofu natur

-130 g gluten de grau

-75 g faina de naut

-125 ml apa

-1 lingurita sare


Marinada:

-4 linguri ulei de masline

-zeama de la o jumatate de lamaie

-1 lingurita oregano uscat

-1 lingurita rozmarin uscat

-4 catei de usturoi

-sare

-piper

-boia de ardei dulce


Pentru a obtine "carnea falsa" (se numeste seitan), vom pune in vasul unui robor de bucatarie, tofu, glutenul, faina de naut, sarea si apa. Se mixeaza pana cand se obtine un fel de aluat destul de ferm. S-ar putea sa mai fie nevoie de putina apa.

Aluatul se mai framanta putin cu mana pana se leaga bine. Apoi se taie in bucatele cam de marimea unei nuci. Fiecare bucata se impatura cu mana  de mai multe ori. Vedeti mai jos cum trebuie sa arate. (Eu am facut bucatele destul de mari, motiv pentru care le-am dat jos de pe betele de frigarui, sa se patrunda bine. Data viitoare voi face bucatele mai mici.)

Bucatile de aluat impaturite se fierb in supa de legume, timp de 20 de minute, apoi se scot si se marineaza in amestecul de ulei de masline, suc de lamaie si condimente. Eu le-am lasat doua ore in marinada, apoi le-am prejit in tigaia grill. 

Au o textura de carne si sunt gustoase. Fiind mai intai fierte in supa si apoi bine condimentate, sunt foarte bune la gust si inlocuiesc cu succes carnea. 

Nu se recomanda celor ce se stiu cu intoleranta la gluten. 















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.