vineri, 18 februarie 2022

Nuci cu crema de ciocolata, la aparatul electric

 

Inca o reteta de nuci, pe langa celelalte de aici si aici

Ambele variante sunt delicioase, prima mi s-a parut cea mai migaloasa. Dar anul trecut in decembrie mi-am comandat de pe emag aparatul electric de copt coji de nuci si da, intr-adevar pot sa spun ca merita toti banii. Cojile se coc extrem de rapid , cate 12 bucati deodata. Ce dureaza mai mult, e curatatul lor dupa coacere. Dar chiar si asa, cand ma gandesc ca nu trebuie sa stau langa aragaz ore in sir, ma felicit inca o data pentru achizitia facuta. 

Reteta pe care am facut-o la acest aparat difera putin de celelalte doua, iar rezultatul e absolut delicios. Le puteti umple cu orice crema doriti, sau cu magiun de prune amestecat cu nuca prajita si macinata. Noi preferam crema de ciocolata, dar de aceasta data au fost cateva pe care le-am umplut cu Nutella si crema speculos (Lidl), si acestea din urma au avut mare succes. Lui Alex i-au placut cel mai mult. 

Ingrediente:

-200 g unt

-120 g zahar pudra

-3 oua

-550 - 600 g faina

1/2 plic praf de copt

Semixeaza untul moale impreuna cu zaharul pudra, pana devine spumos. Se adauga pe rand ouale, apoi faina amestecata cu praful de copt. Nu adaugati toata foaina deodata. In functie de marimea oualor, s-ar putea sa fie nevoie de mai multa sau mai putina faina. Compozitia rezultata va fi destul de moale dar nelipicioasa, se va putea lucra usor cu ea. Aluatul pentru coji se va inveli in folie alimentara si se va pune in frigider pentru 30 minute. Dupa cele 30 de minute, aluatul se imparte in bile de 5 g fiecare (la aceasta forma, la alte forme de copt s-ar putea sa fie nevoie de bile mai mici sau mai mari). 

Se introduce aparatul in priza si in momentul in care se aprinde becul verde, e semn ca s-a incalzit. Se pun cate 12 bile de aluat si se inchide capacul. Nu e nevoie sa ungeti formele cu ulei. Placile sunt facute dintr-un material antiaderent si in plus aluatul contine suficient unt , iar cojile nu se vor lipi. Se coc aproximativ 2 minute. E bine sa verificati dupa un minut si veti vedea daca mai e nevoie sa le lasati sau nu, in functie de cum va plac, mai albe sau mai rumene. Se scot foarte usor si se lasa sa se raceasca, dupa care se put curata marginile cu un cutit subtire si ascutit. E bine sa va pregatiti din timp mai multe bilute, pentru ca dupa cum va spuneam, se coc extrem de repede. Daca aveti un ajutor e si mai bine. Eu am avut ajutor doar la umplut si lipit nucile. 

Crema:

- 300 ml smantana pentru frisca 
- 200 g ciocolata (amaruie+lapte) 
-biscuitii rezultati dupa curatarea cojilor, macinati fin
- esenta de rom
  • Punem frișca la încălzit și in momentul in care atinge punctul de fierbere, o luam de pe foc si adaugam ciocolata rupta bucatele. Amestecam pana se topeste ciocolata si lasam sa se raceasca, apoi punem vasul in frigider minim 3 ore, dupa care batem cu mixerul la viteza maxima, pana rezulta o crema spumoasa. In acest moment adaugam esenta de rom si biscuitii macinati fin. 
  • Cu aceasta crema vom umple cojile, apoi le vom lipi si pudra cu zahar.(Mie aceasta cantitate de crema nu mi-a ajuns la toate cojile, de aceea, cum spuneam mai sus, am umplut o parte din coji cu Nutella si Speculos. )
    Nucile se pastreaza in cutii de tabla inchise ermetic. Deja a doua zi vor fi fragede si numai bune de mancat. Stau foarte bine si 2 saptamani. Eu am pastrat cutia in frigider, avand in vedere ca am facut crema cu smantana pentru frisca.












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.