duminică, 10 ianuarie 2021

Fatayer sau samsa cu ardei si carne tocata

 

Despre Djouza si retetele ei fantastice v-am mai povestit si cu alte ocazii. Ea e sursa mea de inspiratie cand vine vorba de retete arabesti . Si pe langa faptul ca are retete super bune are si poze foarte frumoase. Eu in general reusesc sa reproduc retetele ei, dar cu pozele sunt cam departe. 

Reteta de azi e una simpla si absolut delicioasa. Un aluat fraged, usor foietat, in care se simte gustul untului si o umplutura din carne tocata de vita, ardei, ceapa, usturoi si condimente. Un aperitiv fantastic pe care va invit sa-l incercati. 

Ingrediente aluat fraged:

-250 g faina

-50 g unt topit

-1 ou mic batut

-5 g sare

-100 ml apa calduta

+

-35 g unt clarifiat

 

Ingrediente umplutura:

-1 ceapa medie

-1 ardei kapia rosu

-2 catei de usturoi

-300 g carne de vita tocata 

-200 g rosii cuburi in conserva

-sare, piper, boia de ardei iute

-1/2 lingurita ghimbir ras

-1 lingurita suc de lamaie

-1/2 lingurita zahar

-1/2 legatura coriandru proaspat (eu am pus patrunjel)

-cateva frunze de menta tocate marunt

 

Mod de preparare:

Mai intai pregatim aluatul fraged. Intr-un bol, punem faina, sarea, oul batut si cele 50 g unt topit . Adaugam treptat apa calduta si amestecam pana obtinem un aluat omogen, neted si suplu. (Djouza a scris in reteta ca a folosit 1/2 ou batut si 130 ml apa. Eu am pus cel mai mic ou pe care l-am gasit in frigider si am pus mai putina apa. ) Nu trebuie framantat mult. Acoperim aluatul cu folie alimentara si il lasam sa stea 30 minute.

Dupa cele 30 minute, se intinde aluatul pe planul de lucru, intr-o foaie dreptunghiulara de aproximativ 0.5 cm. Se unge foaia de aluat cu unt clarifiat. (Eu am uns cu unt moale.) Apoi se ruleaza sub forma unui sul si se pune aluatul in frigider 30 minute. In acest timp ne ocupam de umplutura.

Tocam marunt ardeiul, ceapa si usturoiul.

Intr-o tigaie antiaderenta punem carnea tocata si o gatim pana cand apa din carne s-a evaporat complet. Adaugam o lingura de ulei de masline si legumele tocate. Le calim impreuna si adaugam condimentele, apoi la final cubuletele de rosii si zaharul. Gatim aproximativ 10 minute, amestecand din cand in cand. Adaugam si sucul de lamaie si ierburile aromate si mai gatim cateva minute, pana cand se evapora toata apa si obtinem o umplutura compacta. O lasam sa se raceasca. 

Scoatem sulul de aluat din frigider si taiem felii de aproximativ 3 cm. Pe suprafata de lucru infainata intindem fiecare bucata de aluat intr-un disc de aproximativ 8-9 cm diametru. Punem cate o lingurita de umplutura in mijloc si pliem marginile incercand sa obtinem un triunghi. Ale mele n-au iesit chiar perfecte si toate mi s-au dezlipit in timpul coacerii. Dar nimeni n-a fost deranjat de acest lucru. 😊 Asezam triunghiurile in tava, pe hartie de copt . Le ungem cu galbenus de ou si presaram susan si chimen peste ele. (Djouza a folosit negrilica dar eu n-am avut.) Se introduc in cuptorul preincalzit la 180 C si se coc aproximativ 20 minute, pana se rumenesc. 

Merci Djouza pour une autre délicieuse recette.










2 comentarii:

  1. Coucou, ils sont magnifiques ces fatayers, encore une fois, tu me donne encore l'occasion d'être à l'honneur sur ton blog et ça me fait vraiment très plaisir.
    J'espère que la recette t'as vraiment plu et merci encore. Je te souhaite une bonne année 2021 avec tous mes meilleurs voeux. Bises

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.