joi, 15 aprilie 2010

Langosi


Azi mi-a zis Alex ca vrea "langosi ca la Week-end" (Week-endul e un complex de agrement unde ne petrecem noi o mare parte a timpului, vara).
Asadar, pentru alt avem nevoie de:
-500 g faina
-1 cub de drojdie proaspata
-1 lingurita sare
-2 linguri ulei (de masline am pus eu)
-1 lingurita zahar
-250 ml apa calda

Se framanta aluatul care se lasa sa creasca o ora


Planul de lucru se unge cu ulei. Se rup bucati din aluat, care se aplatizeaza cu mainile unse cu ulei.

si se prajesc in ulei incins
pe ambele parti
apoi se scot pe hartie absorbanta sa se scurga surplusul de ulei
Se ung cu smantana si se pune cascaval ras sau branza deasupra. Eu am amestecat cascaval si branza de burduf.

A mancat Alexutul meu 4 bucati mari si late.

11 comentarii:

  1. vai ce pofta mi-ai facut:))si mie imi plac la nebunie....eu doar ca le numesc placinte:))noi in ardeal asa le zicem...of.....vreu si eu macar una:))tre sa fac zilele astea..desi am zis ca tre sa intru la dieta....

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt foarte buni langosii, si eu ii ador pe cei de la weekend si la Selgros. Un mic sfat..inlocuieste apa cu lapte...apa se foloseste la paine doar, la gogosi se folsoeste lapte intotdeuna si chiar smantana (asa e reteta originala de langos).
    Incearca si vei vedea ca ies mai buni, nu e asa tare alautul ca cel facut cu apa.
    Sa stapanesti sanatoasa calculatorul!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Merci Bianca, am sa tin cont de sfat.
    Just me, si eu sunt ardeleanca si zau ca le zicem langosi.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce-mi plac ardelenii! Stiu sa gateasca bine, dom'le!

    RăspundețiȘtergere
  5. Super langosii Criss.
    Pai daca Alexutu a mancat 4, iti dai seama ce " gaura " iti faceam eu in productia de langosi.
    Weekend placut va doresc.

    RăspundețiȘtergere
  6. Merci Cristina. In toate zonele se gateste bine, fiecare cu specificul ei.
    Micule, no problem, mai facem. Alex e mare fan.

    RăspundețiȘtergere
  7. Mmmm, cu bune sunt, imi plac grozav!

    RăspundețiȘtergere
  8. normal ca a mancat Alex la ce fain arata.si eu as manca dar de unde?pupici criss

    RăspundețiȘtergere
  9. Merci Sarah. Pai daca ti-e pofta de ce nu faci cateva? Nu e nimic greu, se fac repede si sunt foarte bune.

    RăspundețiȘtergere
  10. da, probabil doar eu le numesc placinte, fie cum le-ai facut tu, fie umplute:)) la fel cum ma corecteaza prietenele cand vine vorba de ciorba, eu le numesc supa pe toate:)))nu conteaza cum se numesc, stiu ca-s bune rau si mor de pofta , salivez, dar gata cu papa..salate:)))

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.