vineri, 22 februarie 2019

Brownie cheesecake


Retetele de negrese (brownie) ne plac foarte tare , pentru ca au in general un blat umed, cu gust intens de ciocolata. Un mare plus il reprezinta modul de preparare extrem de simplu si evident, rezultatul delicios. Brownie cu crema de branza n-am facut inca, dar am gasit aceasta reteta pe blogul Laurei Laurentiu si mi-a placut foarte mult. Va scriu si eu reteta si va recomand sa o si incercati. Cu siguranta nu veti regreta.
Ingrediente blat brownie:
-200 g ciocolata neagra
-200 g unt
-5 oua
-250 g zahar
-1 lingurita praf de copt
-1 lingurita esenta de vanilie
-200 g faina
-1 praf de sare

Crema de branza:
-600 g branza de vaci cremoasa
-3 oua
-150 g zahar
-1 lingurita esenta de vanilie

Mod de preparare:
Intr-un vas, pe baie de aburi, se pune ciocolata rupta bucatele si untul si se lasa sa se topeasca. Din cand in cand se mai amesteca sa se omogenizeze crema de ciocolata. Se ia vasul deoparte si se lasa sa se racoreasca.
Intr-un bol incapator, se pun ouale, sarea si zaharul si se mixeaza pana cand se albesc, isi dubleaza volumul si zaharul se topeste. Se adauga ciocolata topita impreuna cu untul. esenta de vanilie si se omogenizeaza.
Se adauga faina amestecata cu praful de copt si se incorporeaza amestecand cu o spatula, cu miscari usoare, de jos in sus.
Se toarna 2/3 din compozitia de brownie, intr-o tava tapetata cu hartie de copt.

Intr-un alt vas, se pun ingredientele pentru crema de branza si se mixeaza bine.  Peste compozitia de brownie din tava, se distribuie 2/3 din crema de branza. Apoi restul de compozitie pentru brownie si din nou restul de crema de branza. (Aici Laura a folosit un jeleu de zmeura, pe care l-a amestecat cu crema de branza ramasa. Eu n-am facut jeleu de zmeura, avead desfacut un borcan de jeleu de coacaze rosii si am amestecat vreo 3 linguri de crema de branza cu o lingura de jeleu si am pus din loc in loc crema roz, dupa cum se poate vedea in poze.) Cu ajutorul unui cutit se amesteca in tava, pentru a obtine aspectul marmorat.
Se coace prajitura timp de 50 minute-o ora, in functie de cuptor, pana cand la testul cu scobitoarea, aceasta iese curata, fara urme de prajitura pe ea. Eu am un aragaz simplu, obisnuit, fara termometru si coc intotdeauna pe treapta a doua, la foc mic, in cuptorul preincalzit.
Se lasa sa se raceasca, se pudreaza cu zahar si se portioneaza.












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.