sâmbătă, 3 aprilie 2021

Moelleux cake

 

 



 

Desertul de azi este unul foarte pe placul lui Alex. El e fan ciocolata si pentru ca de mult nu am mai facut o prajitura cu ciocolata, am zis ca e timpul sa-i fac pe plac . Si am facut un tort Moelleux au chocolat. Am gasit acest tort pe un blog algerian. V-am mai spus ca sunt o mare fana a blogului cuisinezavecdjouza. Ei bine, din aproape in aproape, am mai descoperit un blog algerian cu retete delicioase, Lesucresale. Pe acest blog am gasit cel mai bun tort Moelleux au chocolat. Foarte simplu si delicios. Eu am facut ieri tortul si l-am taiat prea repede, inca nu era suficient de rece, drept pentru care a avut exact aspectul specific de Lava cake, cu mijlocul tortului care curgea ca o lava. L-am pus in frigider si azi dimineata am facut poze. Tortul s-a intarit si nu mai avea aspectul acela perfect de Lava cake sau Moelleux. Dar gustul e senzational. A, inca ceva, pe blogul de unde am luat reteta, ingredientele erau pentru o forma de tort cu diametru de 20 cm. Eu l-am copt intr-o forma de 23 cm diametru, de aceea am adaptat cantitatile. 

Ingrediente (forma 20 cm)

-4 oua
-200 g ciocolata neagra
-150 g unt
-150 g zahar pudra
-100 g faina de migdale
-40 g faina

Ingrediente forma 23 cm

-6 oua
-300 g ciocolata neagra
-225 g unt
-225 g zahar pudra
-150 g faina de migdale
-60 g faina

Mai intai se rupe ciocolata in bucati si se pune impreuna cu untul intr-un vas pe baie de aburi. Se amesteca pana cand se topeste ciocolata si untul. Puteti sa le topiti si in cuptorul cu microunde. 
Se separa ouale si se bat albusurile pana cand se formeaza o spuma ferma. 
Se adauga galbenusurile, zaharul pudra, faina de migdale, faina alba, ciocolata si untul topit.
Se mixeaza la viteza maxima timp de un minut. Si asta e tot, foarte simplu si rapid. 
Se toarna compozitia ciocolatoasa in forma de tort tapetata cu hartie de copt si se coace prajitura in cuptorul preincalzit la 180C, (eu am copt la 170C ) timp de 27 minute. Apoi se lasa sa se raceasca 15 minute, dupa care se scoate inelul detasabil si se mai lasa tortul 45 minute sa se raceasca. Eu l-am pudrat cu putin zahar, apoi l-am taiat. Dar pentru ca aseara nu mai aveam lumina naturala pentru poze, am facut pozele abia azi dimineata, cand tortul nu mai avea exact aspectul de moelleux.

 







 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.