vineri, 26 octombrie 2018

Tort cu piersici... si 9 ani de blog



In luna octombrie, blogul meu a implinit 9 ani, ocazie cu care l-am sarbatorit cu un tortulet delicios cu blat de cacao, crema cu mascarpone si frisca si bucati de piersici din compot. Evident, compot de piersici de la Sun Food. Am lucrat cu drag si spor la acest tort, impreuna cu Daria, fetita mea care adora sa se "pisiceasca " pe langa mine prin bucatarie. Reteta e una simpla si foarte rapida, pentru ca oricat mi-ar placea sa "bibilesc" la un tort mai sofisticat, la patru maini, cu "ajutorul" langa mine, mi-e imposibil.

Ingrediente blat (diametru 20 cm)
-5 oua
-5 linguri zahar
-2 linguri ulei
-5 linguri faina
-3 linguri cacao
-1 plic praf de copt.

Ouale se separe si albusurile se bat spuma. Galbenusurile se amesteca cu zaharul, apa si uleiul si se mixeaza pana se albesc, isi dubleaza volumul si zaharul se topeste. Faina se amesteca cu cacao si praful de copt si se adauga peste galbenusurile spumate. Se omogenizeaza, apoi se lasa mixerul deoparte si se adauga albusurile spuma amestecand cu o lingura de lemn de jos in sus, astfel incat sa nu se lase compozitia. Amestecul se toarna int-o forma de tort detasabila cu diametru 20 cm si se coace blatul 35-40 minute, sau se face testul cu scobitoarea. Dupa racire sa taie in 3 foi.

Crema:
-500 + 100 ml frisca Pilos
-250 g mascarpone
-5 linguri zahar pudra
-1 lingurita esenta de vanilie
-1 plic gelatina
+
-1 conserva de piersici Sun Food


Crema cu mascarpone si frisca e o crema fina , vanilata si spumoasa si se prepara foarte usor. Primul pas este sa punem gelatina la hidratat in 50 ml apa rece. Daca folositi o frisca vegetala (ceea ce nu recomand, decat eventual pentru decorat), nu e nevoie sa adaugati gelatina. Dar pentru ca eu am folosit frisca naturala Pilos, am preferat sa adaug gelatina, pentru a obtine o crema ferma. 
Pentru reusita acestei creme cu frisca naturala, eu am pus in congelator paletele mixerului si am racit si bolul. Iar frisca si crema mascarpone, evident, trebuie sa fie reci. 
Asadar, in bolul racit, adaugam 500 ml frisca fichida, 250 g mascarpone, 5 linguri zahar pudra si o lingurita esenta de vanilie. Se bate crema cu mixerul la viteza maxima, aproximativ 2 minute. 
Restul de frisca lichida (100 ml) se incalzeste pana aproape de punctul de fierbere. Se adauga gelatina hidratata si se amesteca pana se dizolva gelatina, apoi frisca cu gelatina se toarna in bol peste crema. Se omogenizeaza crema si se poate trece la umplerea tortului. 
(Eu am copt blatul intr-o cratita, pentru ca formele de tort pe care le am, sunt mai mari.)
Cratita respectiva am tapetat-o cu folie alimentara si am asezat primul blat. Am pus deoparte intr-un bol 3 linguri de crema, iar restul am impartit-o in 3 parti egale. Am insiropat blatul cu sirop din compotul de piersici. Am adaugat o parte din crema si cubulete de piersici. Am adaugat al doilea blat pe care l-am insiropat, apoi o parte de crema, piersici cubulete si am acoperit cu al treilea blat insiropat. Am acoperit tortul cu folie si l-am pus in frigider pentru o ora. Dupa o ora, am scos tortul, am desfacut folia si am rasturnat tortul pe un platou. L-am acoperit cu a treia parte din crema. Am decorat pe margine cu putina ciocolata topita, pe mijloc am pus felii de piersici si din crema ramasa am facut cateva aveline. Sigur ca intre timp Daria "m-a ajutat", a vrut si ea sa aseze bucatele de piersici si mi-a mai stricat ici-colo avelinele. Da'nu e o problema, important e ca s-a simtit foarte bine si foarte importanta ca a facut tortul cu mami. :)









Un comentariu:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.