duminică, 22 ianuarie 2012

Tort cu crema mascarpone si mousse de capsuni


Acest tort l-am facut pentru un baiat care implineste 15 ani si urmeaza sa fie sarbatorit in familie. Mi s-a cerut un tort simplu, cu crema mascarpone si fructe de padure si invelit in ciocolata si sa nu folosesc frisca la ornat. Din pacate n-am gasit fructe de padure, insa am gasit capsuni si am facut mousse de capsuni si crema mascarpone. Insa combinatia mi se pare foarte buna si reusita. Sper sa le placa si celor ce-l vor savura :). Cu aceasta ocazie, daca tot mi s-a cerut sa fie invelit in ciocolata, am experimentat bordura de ciocolata pe folie aerata. Si surprinzator...mi-a iesit. :D. Si chiar imi place aspectul acela neregulat al bordurii de ciocolata.
Sectiune nu am dar cred ca din pozele de mai jos se poate vedea cam cum arata.


Blatul 1:
-6 oua
-8 linguri zahar
-2 linguri apa
-2 linguri ulei
-6 linguri faina
-3 linguri cacao
-1 praf de copt
 
(am avut nevoie de inca un blat subtire, astfel ca am injumatatit cantitatile si am mai copt un blat)

Crema mascarpone:

-250 g mascarpone
-400 ml frisca
-4 galbenusuri
-150 g zahar

Galbenusurile se amesteca cu zaharul, pe baie de aburi pana se topeste zaharul. Se lasa sa se raceasca in frigider. Mascarpone se bate cu mixerul si se adauga crema de galbenusuri. Separat se bate frisca, apoi se adauga crema cu mascarpone.
 
Mousse de capsuni:
-500 g capsuni congelate
-4 linguri zahar
-1plic gelatina
200 ml frisca

Gelatina se hidrateaza in putina zeama lasata de capsuni.
Capsunile le-am lasat sa se decongeleze, apoi le-am pasat cu mixerul vertical.
Peste piureul de capsuni se adauga 4 linguri de zahar si se pune pe foc sa se infierbante si sa se topeasca zaharul. Nu trebuie fiert. Se ia de pe foc, se adauga gelatina si se amesteca pana se topeste gelatina, apoi se lasa crema la racit.
. Se lasa sa se racoreasca dar nu de tot pentru a nu se ingrosa, se bate frisca si se amesteca cu piureul de capsuni.

Pentru glazura:
-100 g ciocolata cu lapte
-50 g ciocolata amaruie
-4-5 linguri frisca lichida

Pentru bordura de ciocolata am folosit 250 g ciocolata amaruie, dar mergeau si 300.
 







22 de comentarii:

  1. Arata foarte bine. Imi place foarte mult marginea si glazura.

    RăspundețiȘtergere
  2. Vad ca pana la urma ai reusit sa gasesti folie si sa faci marginea!... Felicitari, arata f bine!...

    RăspundețiȘtergere
  3. Super tortul!
    Si eu vreau sa incerc bordura aceasta...e de efect!
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc Felis.
    Am primit folie de la o colega. Sincer n-am crezut ca o sa iasa ceva, dar uite ca mi-a iesit. :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc Alynusha. Si mie imi place bordura. Se cam manjeste totul cu ciocolata, dar ce mai conteaza?

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte frumos aranjat si tare, tare delicios!!!Pup!

    RăspundețiȘtergere
  7. Arat super,cat o fi de bun?Trebuie doar sa-ncerc :)!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  8. Marginea arata foarte bine. Chiar vazusem un filmulet si ma intrebam cum se face. Felicitari Criss.

    RăspundețiȘtergere
  9. Fain,fain tortul!
    Si ''grilajul'' dar si partea de deasupra ti-au iesit foarte bine.
    Mai are sens sa spun ca mi-e pofya ? :))

    RăspundețiȘtergere
  10. magnifique vraiment un chef-d'oeuvre tous mes compliments et bravo
    bonne soirée

    RăspundețiȘtergere
  11. Cristina,eu folie din aceasta am gasit la SELGROS.Este la raionul de rechizite si este ambalata in pungi cu 10 bucati.Mi-am cumparat special pentru bordura din aceasta.Pup!
    Tortul este tare frumos.

    RăspundețiȘtergere
  12. Multumesc Flory. Asa e, trebuie sa incerci.

    RăspundețiȘtergere
  13. Multumesc Ghiocel. A fost mai simplu decat as fi crezut.

    RăspundețiȘtergere
  14. Multumesc Sanda. Merci si pentru premiu.

    RăspundețiȘtergere
  15. Dia, merci de pont. Am sa caut, desi nu prea merg la Selgros.

    RăspundețiȘtergere
  16. Felicitari pentru tot ce faci,esti o muza pentru multe gospodine.Spune-mi te rog la bordura ai folosit doar ciocolata topita sau au combinat-o cu frisca.

    RăspundețiȘtergere
  17. Multumesc Gianina, esti draguta.
    La bordura de ciocolata am folosit doar ciocolata amaruie pe care am topit-o la microunde, fara adaos de frisca sau altceva.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.