luni, 17 mai 2010

Tort cu mousse de menta si mousse de ciocolata


Pentru blat avem nevoie de:

-5 oua
-2 linguri apa rece
-2 linguri ulei
-8 linguri zahar
-6 linguri faina
-2-3 linguri cacao
-1 praf de copt

Pentru mousse de menta avem nevoie de:


-100 g ciocolata alba
-8 linguri sirop de menta (am adus din Tunisia)
-350 g frisca lichida
-1 plic gelatina

Gelatina o punem la inmuiat in 4 linguri de apa rece.

Ciocolata o topim impreuna cu 150 ml frisca. Adaugam gelatina si amestecam pana se dizolva, apoi lasam crema sa se raceasca..
Dam la frigider pana la racirea completa,dupa care incorporam restul de frisca batuta si siropul de menta.




Pentru mousse de ciocolata avem nevoie de:


-200 g ciocolata amaruie
-350 ml frisca lichida
-6 g gelatina

Gelatina o punem la inmuiat in 4 linguri de apa rece.
Ciocolata o topim impreuna cu 150 ml frisca. Adaugam gelatina si amestecam pana se dizolva, apoi lasam crma sa se raceasca..
Dam la frigider pana la racirea completa,dupa care incorporam restul de frisca batuta.
Eu am cam dat-o in bara cu moussurile, pentru ca m-am apucat de ele prea repede, blatul inca nu era gata copt si moussurile s-au intarit destul de mult, astfel incat am fost nevoita sa bag mixerul in ele. Si asa moussurile mele s-au transformat in creme. Oricum foarte bune la gust.

In cratita in care am copt blatul punem folie alimentara, apoi asezam jumatate din blat, pe care l-am insiropat cu un sirop facut din apa, zahar, esenta de rom. Peste blat punem moussul de menta, apoi moussul de ciocolata si in final al doilea blat insiropat.


Se lasa la frigider 3 ore, dupa care se rastoarna, se glazureaza cu ciocolata amaruie topita si se orneaza dupa imaginatie.





Pentru realizarea acestui tort m-am inspirat din reteta pusa de Miha.

7 comentarii:

  1. ce bine arataaa ! ai unpremiu la mine pe blog Cristina :)

    RăspundețiȘtergere
  2. ador toate mousse-urile iar al tau cred ca a fost minunat...combinatia de ciocolata si menta trebuie sa fi fost desavarsita:)felicitari

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc Anca. Am sa vin sa-l ridic.

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc, intr-adevar e delicioasa combinatia de ciocolata cu menta.

    RăspundețiȘtergere
  5. Me gusto esta receta la combinacion de chocolate y menta queda muy buena
    gracias amiga por tus mensajes
    besos
    http://comidachile.blogspot.com/

    RăspundețiȘtergere
  6. Asi es, la cpombinacion es muy buena y lo voy a repetir, porque ahora no me salio muy bien el mousse. Gracias a ti tambien por tus mensajes.

    RăspundețiȘtergere
  7. N-am mancat niciodata. dar ciocolata after eight imi place mult de tot.Arata super fain verde cu ciocolata.
    O zi frumoasa iti doresc.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.