marți, 19 iulie 2011

Vacanta Mamaia 2011


Ieri ne-am intors din vacanta petrecuta la Mamaia. Din nou Mamaia....si cred ca e ultima vacata petrecuta acolo pentru ca nu am de gand sa ma mai intorc cel putin in urmatorii 10 ani. Nu ma intelegeti gresit, ador marea chiar si asa cu alge :) insa au fost destule care nu mi-au placut.
Am mers cu treul, un drum ingrozitor de lung, 15 ore. Noroc ca acum conditiile din tren sunt acceptabile, vagoanele sunt dotate cu aer conditionat si in plus nu sunt aglomerate. Si la plecare si la intoarcere am fost doar noi intr-un compartiment, n-a trebuit sa ne inghesuim.
Am ales un hotel in centrul statiunii, pentru a evita aglomeratia si balamucul din zona satului de vacanta, unde mergeam in anii trecuti. Credeam ca in centrul Mamaiei e mai curata plaja. M-am inselat. Una peste alta concluzia mea e ca suntem un popor necivilizat, needucat, nesimtit, prin urmare nu trebuie sa ne suparam cand strainii ne privesc cu ochi rai si nu ne accepta. 
Deci, in zona Cazinoului plaja e la fel de mizerabila ca si in zona satului de vacanta. Singurul avantaj e ca nu e atat de aglomerata. In schimb in afara de algele atat de suparatoare, veti gasi coceni de porumb cat cuprinde, pahare si doze de bere, ambalaje de inghetata, coji de seminte, mucuri de tigara si chiar cioburi de sticla.
Plajele arhipline cu sezlonguri, administratori nesimtit care se cearta in fiecare zi cu turistii care se aseaza pe nisip fie pentru ca n-au de unde sa mai scoata 15 lei/zi/sezlong, fie pentru ca pur si simplu le place sa stea pe nisip ca doar de aia se duc la mare. Culmea e ca apare cate un administrator tuciuriu si burtos si isi da cu pumnul in piept ca vezi doamne e plaja privata si turistii n-au ce cauta acolo decat daca platesc pentru sezlong. Dar habar nu au ca a fi  administrator implica si niste obligatii si nu doar incasarea unor bani. N-am vazut nici macar unul care sa curete gunoaiele dintre sezlonguri, lasate de turistii nesimtiti, sau sa curete muntii de alge de pe mal care au un miros ingrozitor.
O "doamna" spunea intr-o zi cat de curata e plaja la Saturn, Costinesti, Mangalia. Ca nu e aglomeratie, ca nu sunt gunoaie pe plaja, etc. Dupa care am vazut cum desface madam o banana, o mananca, dupa care arunca frumusel coaja in nisip si ii spune pustiului ei "hai, da si tu cu nisip sa acoperi coaja". Pai despre ce vorbim atunci? Macar cucoana s-a deranjat sa-si acopere gunoiul, altii nici macar atat n-au facut. :) :) .
Sa va spun cate ceva si despre preturi, in cazul in care sunteti interesati sa mergeti in aceasta vara la mare.  Desi, daca aveti posibilitatea, mergeti la alta mare .:)
In centrul statiunii, preturi uriase  ca deh...e centrul Mamaiei.
Merele 8 lei/kg, caise, piersici, nectarine 10-12 lei/kg, struguri 17-20 lei/kg, banane 12 lei/kg. Apa plata/minerala daca o cumparati de la alimentara intre 3.5-5 lei/flaconul de 2 l. Shaorma mica 14 lei, cea mare 18 lei, sombrero, nachos 10 lei, telegondola 10 lei, am inteles ca la delfinariu biletul e 50 lei/adulti si 25/copii. Noi n-am fost anul acesta, deci nu pot sa va asigur ca acestea sunt preturile corecte.
Am stat la hotelul Patria (cel roz, de 13 etaje, se poate vedea in unele poze). Camera n-am pozat-o, insa nu e o camera de lux nici pe departe. Hotelul e destul de vechi, camerele destul de mici, dotate cu frigider, televizor si aer conditionat (unele). Mobilierul vechi, cica reconditionat...ma rog...
Partea buna e ca zilnic s-a facut curatenie in camere, la 3 zile ne-au schimbat si prosoapele si lenjeria de pat, personalul dragut si amabil. A, mancarea foarte buna si portiile generoase (chiar prea generoase) la restaurantul National.
Per ansamblu ne-am simtit bine, din fericire am avut parte de o vreme superba si am stat mult de tot la plaja si mai mult in apa. :)
Cam astea ar fi detaliile, pe masura ce-mi amintesc cate ceva, mai scriu. :)



Daca te incumeti sa treci de alge, dupa vreo 10 metri apa e chiar curata.


Noi am ajuns luni la mare, dupa week-end si dupa cum se poate vedea, nu e deloc aglomerata plaja.



In Satul de Vacanta.



Am stat la Hotel Patria si am avut camera cu vedere la mare,


am pozat si rasaritul,



primii pe plaja si in apa :) (dimineata la 7)


am fost pe plaja Algida, la 'Neata cu Razvan si Dani (foarte simpatici, cum bine stiti)


Cea cu rochita cu franjuri e Andra. Din pacate n-am reusit sa o pozez din fata. Alex nu mai avea rabdare sa stam. Apropo, Andra e ca o papusa. N-am crezut ca e atat de frumoasa in realitate. Mult mai frumoasa decat se vede la TV.




Alex vroia in fiecare zi cate un sombrero. Mie sincer nu mi-a placut, dar asta e...gusturi si gusturi.


ne-am plimbat cu telegondola


Mamaia vazuta de la inaltime. :)



Sin Fronteras = muzica peruana de calitate
(imi plac foarte mult cei doi peruani foarte simpatici)


nu-i asa ;) ?












cel mai sexy salvamar din Mamaia ;)


cea mai tare masina (masina lui Hagi)


10 comentarii:

  1. Foarte frumoase pozele.Una peste alta bine ca Alex s-a distrat.

    RăspundețiȘtergere
  2. Asa e cam peste tot unde mergi, din pacate dar important este ca va-ti distrat... pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. Bine ai revenit.Din pacate asta este pe litoralul romanesc.Eu am renuntat demult sa merg la Mamaia din acelesi motive pe care le-ai descris atat de bine.Doi ani la rand am fost la Venus unde a fost aproape bine.Parca era mai civilizat.Ce-i drept am stat destul de mult la piscina hotelului.Si pentru ca nu merita sa faci asa drum lung si sa dai de asemenea incultura si lipsa de civilizatie anul asta ne-am hotarat sa nu mai mergem acolo ci....la Apolo(Benta) in Sangeorgiu de Ms. unde este super frumos si CIVILIZAT.Te pup si sa ai o zi frumoasa

    RăspundețiȘtergere
  4. Sa va fie de bine vacanta Criss!
    cat despre oameni...fel si fel..

    RăspundețiȘtergere
  5. bine ai revenit!imi pare tare rau ca te-ai lovit asa de rau de "civilizatia romanilor" sau mai bine zis de lipsa ei.ai descris atmosfera din Mamaia asa cum mi-o amintesc eu din copilarie cand mergeam cu ai mei in fiecare an in Mamaia.ce-i drept pe vremea cand eram copil,la fel ca si Alex al tau nu prea imi pasa decat de nisip si apa.macar Alex s-a distrat.pupicei

    RăspundețiȘtergere
  6. Cristina, welcome in the club! :)

    Din vara lui 2004 mi-am jurat sa nu mai fac nici un concediu in Romania. Si mi-a ajutat Dumnezeu. Cand nu am reusit sa merg "afara", am stat acasa de tot, decat sa mi se dea paine adunata sub ochii mei de prin alte cosuri de la mese, si sa umblu prin magazine dupa prosoape, pt ca acelea de la hotel erau patate si rupte. Asta era la Saturn, unde da, marea era curata, plaja ok, dar serviciile la pamant. Asa ca pastreaza in amintire ce-a fost frumos si la anul orienteaza-te spre alte zari :)

    RăspundețiȘtergere
  7. Eu am fost acum 2 ani la Eforie Nord si a fost potrivit.Dar tot mai bine,,afara"Bine macar ca s-a distrat copilul.P.S.Poate ai vrea sa ma urmaresti si pe mine,si sa mi te alaturi.Sunt proaspat venita in blogosfera.Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  8. Cristina! A lényeg,hogy jó volt,úgy összességében,és ha kellemes élményekkel tértetek haza,már megérte,és könnyebb lesz elviselni az egész évi hajtást!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Cristina, imi pare nespus de rau ca ai patit asa ceva in concediu...eu sunt operator de turism si din pacate am descoperit cu mare tristete ca pe litoralul romanesc nu merita sa mergi. acum 2 ani am mers cu baietelul meu cel mare la nessebar in bulgaria si am fost mai mult decat multumita, drept dovada ca anul acesta ma voi duce iar insotita si de cel mic. din pacate la noi nu poate fi schimbata mentalitatea si cu atat mai mult sa faci turism de performanta.

    RăspundețiȘtergere
  10. Frumoasa vacanta. Chiar daca unele lucruri au stricat-o, per anasamblu cred ca a fost ok.
    Ce bine ca am ales anul asta Spania si am vazut din nou "civilizatia"/ Acolo patronii de sezlonguri stateau de la jumatate inspre spate...in fata erau cei care vroiau sa stea pe scaune sau pe cearceaf. (erau o gramada de batrani la mare nu ca la noi)>
    Marea super curata, nisipul fin si foarte curat, palmieri, curatenie tot ce vrei...
    Imi e scarba de algele alea si nu stiu de ce naiba numai la noi la mare exista.
    Vezi ca ai setat ceva si cand postezi comentarii trebuie sa bagi anumite cuvinte. Scoate te rog verificarea cuvintelor din setari/comentarii

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.