duminică, 31 octombrie 2010

Kurtos - Colac secuiesc II


Alexutul meu e mare fan kurtos si saptamana trecuta mi-a repetat in fiecare zi ca sambata trebuie sa-i fac kurtos. Reteta se gaseste aici, asadar n-am s-o rescriu. Dar imaginile cred ca sunt suficient de explicite astfel incat sa se inteleaga cum am procedat.

aluatul framantat


dupa ce a crescut o ora

Aluatul se imparte in bucati egale. (mie mi-au iesit 9 bucati). Din fiecare bucata se face un sul care se rasuceste pe dispozitivul de lemn uns in prealabil cu putin ulei. "scula" aceasta destul de rudimentara o am de la bunica, e foarte veche dar isi face bine treaba. :)


Cutiuta in care se prajeste e din ceva tabla cum erau tigaile acelea vechi si negre. Se pune ulei si se lasa sa se incinga, apoi se pune dispozitibul de lemn si se tot invarte de maner pana se prajeste. Partea buna e ca se face repede si nu absoarbe ulei.


Cu toate astea eu il scot pe hartie absorbanta,


apoi il dau prin zahar pudra,


si ca sa semene mai bine cu originalul, il stropesc cu zahar caramelizat.



9 comentarii:

  1. Mi-ai facut pofta, arata minunat. Bravo... Pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. ooooooooo,daaaa...am inghitit in sec!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Mimi, in realitate nu e mare lucru. Totul e sa ai o "scula".

    RăspundețiȘtergere
  4. O intrebare care se refera la "scula". Spui ca se prajesc in tava unsa cu ulei. Asta insemneaza ca aluatul infasurat pe cilindrul de lemn atinge fundul de tava si se prajeste in uleiul incins. Eu trebuie sa-mi confectionez dispozitivul si trebuie sa stiu daca aluatul atinge fundul tavii sau nu. Te rog sa-mi confirmi.

    RăspundețiȘtergere
  5. Tava nu este doar unsa cu ulei ci este ulei pana la jumatate. Sper ca in poza se vede destul de bine ca este mult ulei, care trebuie sa fie incins, astfel ca in momentul in care se pune aluatul, acesta se umfla repede si se rumeneste si nu absoarbe ulei. Aluatul nu trebuie sa atinga fundul tavii.

    RăspundețiȘtergere
  6. Ca sa vz cat de importanta e o scula la casa omului!!:))))o sa incerc si eu,pup o zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
  7. se pot coace si in cuptor pe sticle de bere?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. N-as putea sa-ti spun, pentru ca n-am incercat aceasta varianta. In principiu nu vad de ce nu.

      Ștergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.