miercuri, 15 februarie 2012

Paine impletita cu ceapa


Provocarea lunii februarie 2012 - Dulce Romanie, este gazduita de Violeta Postolache, dupa cum am mai specificat si in postarea anterioara. Drojdia a fost una din temele alese de ea. Si cea mai simpla si mai la indemana reteta cu drojdie este painea. Ideal ar fi sa ne facem painea in fiecare zi acasa, pentru ca asa stim sigur ce contine. Din pacate timpul nu imi permite sa fac zilnic paine, dar cel putin in week-end ma straduiesc sa nu mai cumpar paine. :) Cred ca masina de paine e o buna investitie in zilele noastre cand totul e cancerigen. Pana si painea noastra cea de toate zilele...
Eu am o reteta de baza la care mai adaug cate ceva in functie de preferintele de moment. Uneori adaug ceapa calita, alteori masline, alteori seminte de in, tarate de grau, etc.
De aceasta data am adaugat ceapa calita.

-500 g faina 650
-1 lingurita sare
-25 g drojdie proaspata sau 1 plic drojdie uscata
-150 ml lapte
-100 ml apa
-1 lingurita zahar
-1 ceapa
-2-3 linguri ulei de masline
-1 galbenus de ou
-seminte de in

Ceapa se toaca marunt si se caleste iun uleiul de masline.
Faina se amesteca cu sarea. In apa+ laptele indulcit, caldut, se pune drojdia si se lasa 5 minute pana se umfla drojdia . Peste faina se adauga ceapa calita, inclusiv uleiul de masline, se amesteca bine, apoi se toarna usor laptele cu drojdia si se framanta pana cand aluatul nu se mai lipeste de mana sau de vas. Se lasa sa creasca o ora timp in care isi va dubla volumul, apoi se impleteste sau i se da forma dorita. Se unge cu galbenus de ou, se presara seminte de in si se coace painea 45-50 minute, pana cand se rumeneste.







4 comentarii:

  1. Arata excelent! Ce frumos ai impletit!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Zbiggi. E cea mai simpla metoda de a impleti painea. 3+3.

    RăspundețiȘtergere
  3. Aaaa m-am prins. :P Vazand rezultatul credeam ca e ceva mai complicat.

    RăspundețiȘtergere
  4. Tare faina ti-a iesit...si eu sunt fan mare a painii de casa...tre sa fac si eu cu ceapa.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.