sâmbătă, 18 decembrie 2010

Racituri/piftie de porc


Am facut si eu pentru prima data racituri si au iesit chiar foarte bune. Am facut o cantitate mica pentru ca la noi nimeni nu se omoara dupa preparatele de porc.
Avem nevoie de:
-2 picioare (unghii) de porc
-un ciolan proaspat
-cateva bucati de soric
-sare, usturoi dupa gust



Carnea se curata, daca e cazul se parleste inainte, apoi se spala bine si se pune intr-o oala cu apa rece sa stea 30 minute. Se schimba apa din vas si se pune carnea la fiert. Apa trebuie sa fie suficient de multa incat sa acopere carnea de tot. Se pune sare si usturoi dupa gust si se pot pune si boabe de piper (eu n-am avut). Se fierbe la foc mic vreo 5-6 ore, pana se desprinde carnea de pe oase. In timp ce fierbe, se degreseaza. Grasimea se aduna deasupra si se face ca opojghita. E bine sa indepartam grasimea.
Se pune putina zeama intr-unvas si se lasa cateva minute in frigider. Daca s-a inchegat, inseamna ca raciturile sun gata. Se scoate carnea, se dezoseaza si se repartizeaza in vase mai mici, boluri, farfurii, etc.
Se strecoara zeama si se toarna peste carne. Se pun vasele in frigider si in scurt timp raciturile se incheaga. NU E NEVOIE SA SE ADAUGE GELATINA! 



Se serveste cu ceapa rosie . Pentru ca eu desi m-am dus cu lista la cumparaturi :D , am uitat sa cumpar cepa rosie, am taiat cateva rondele de ceapa alba.  


2 comentarii:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.