sâmbătă, 26 mai 2012

Tort cu iaurt si capsuni



Am revenit intr-un tarziu cu reteta tortului. Mai am ici colo cateva restante.
Asadar, e un tort usor, racoros, de vara. Care vara? Pai se presupune ca la sfarsitul lunii mai ar trebui sa fie ...macar un inceput de vara. Dar vremea din ultimele zile pare sa ne duca cu gandul la o toamna tarzie, cu ploaie rece, mocaneasca. Off ce m-am saturat! Cred ca si voi...
In fine, macar calendaristic ne apropiem de vara si acum e sezonul fructelor mele preferate, asadar profit din plin de ele.
Cum spuneam e un tort usor si care se face rapid. Blatul poate fi unul clasic de pandispan sau unul de biscuiti. Eu am ales de data asta un blat de pandispan, dar un blat subtire si pufos.

Blat
-3 oua
-3 linguri zahar
-1 plic zahar vanilat
-3 linguri faina

Se bat albusurile spuma, se adauga apoi zaharul si vanilia si se bat pana se topeste zaharul si spuma ramane tare si lucioasa. Se adauga apoi galbenusurile si in final faina, amestecand usor cu lingura de sus in jos. Se toarna amestecul in tava detasabila, tapetata cu hartie de copt si se coace pana trece testul cu scobitoarea.

Crema
-1 cutie 500 g iaurt cu capsuni
-300 g capsuni
-zahar dupa gust
-300 ml frisca
-1 plic gelatina
-4 linguri lapte

Gelatina se hidrateaza in lapte. Capsunile se taie cubulete si peste ele se pun 2 linguri de zahar. Iaurtul se amesteca cu zahar pudra dupa gust si cu frisca batuta. (Eu am adaugat 2 linguri zahar pudra, pentru ca si frisca si iaurtul sunt indulcite.) Se dizolva gelatina si se toarna peste crema de iaurt si frisca.
Inelul detasabil se aseaza pe o tava. Se pune blatul de tort. Eu l-am insiropat cu sirop lasat de capsuni. Se toarna crema de iaurt. Deasupra se pun felii de capsuni si se toarna o glazura din tort gelee transparent.






5 comentarii:

  1. Aici e taramul capsunilor! Imi plac deserturile tale!

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata minunat si cred ca e tare bun.
    Te pup si-ti doresc duminica faina.

    RăspundețiȘtergere
  3. Superb de frumos.......si super de delicios:)!!!!!Pupici

    RăspundețiȘtergere
  4. Si la tine tot de un tort super delicios dau !! ;) Arata super bine !!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce deliciu aromat!!!Mmm, fur o feliuta:)Pup!

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.