marți, 16 octombrie 2018

Shakshouka cu linte - reteta Sun Food


Din toate retetele orientale incercate de mine pana acum, preferata mea e shakshouka. Prin urmare in week-end obisnuiesc sa gatesc des pentru micul dejun, sau de ce nu, pentru pranz. E o mancare gustoasa si sanatoasa, ca de altfel majoritatea retetelor arabesti si orientale in general. Si cum intotdeauna in week-end am cel mai mult de lucru acasa (stiti voi, spalat, calcat, aspirat, etc.), conservele Sun Food ma salveaza si ma ajuta sa pregatesc rapid ceva gustos.

Ingrediente: 
-1 conserva de rosii Sun Food
-2 conserve de linte Sun Food
-1 ceapa rosie
-3 ardei kapia rosii copti
-3 catei de usturoi
-3 linguri ulei de masline
-1 lingurita sare de mare
-1 lingurita chimen macinat
-piper macinat
-1 lingurita chili
-4 oua

Aceasta nu e tocmai reteta originala de shakshouka, dar nici foarte departe de original nu e. Eu am imbogatit-o cu linte, o leguminoasa destul de putin consumata pe la noi, dar care aduce multe beneficii organismului. Este vorba despre fibre, proteine, minerale precum fierul, zincul, fosforul, magneziul, vitaminele B1(tiamina), B5 (acidul pantotenic), B6 si B9 (acidul folic). 
Am obtinut astfel o mancare delicioasa si satioasa si pregatita in cateva minute. Bine, a durat putin mai mult, pentru ca eu am preferat sa coc ardeii.
Asadar, primul pas este sa coaceti ardeii, sa-i curatati de coaja si seminte si sa-i tocati nu foarte marunt. 
Se toaca ceapa si usturoiul si se calesc in uleiul de masline. Se adauga apoi ardeii tocati si ei, rosiile cuburi din conserva Sun Food , se condimenteaza cu sare, piper, chimen, chili dupa gust si se lasa sa fiarba sosul cateva minute, pana incepe sa scada, apoi se adauga cele doua conserve de linte Sun Food scurse in prealabil. Se pun cele 4 oua in sos, se acopera tigaia cu un capac si se lasa sa fiarba pana se gatesc ouale. Daca aveti patrunjel verde proaspat, presarati din belsug. Eu am avut doar congelat si nu arata asa apetisant. Optional, puteti taia cateva rondele de ardei iute si adaugati in tigaie, pentru un gust mai picant.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.