marți, 13 octombrie 2009

Nuci umplute cu crema nutella



Mereu mi-am dorit sa fac nuci umplute cu crema de ciocolata insa abia acum am gasit forme pentru aceste fursecuri fragede, dragalase si delicioase. Stiu, nucile facute cu acest tip de forme-lingurita nu sunt atat de frumoase precum cele coapte in forma aceea speciala care se pune pe aragaz, insa deocamdata nu am gasit o astfel de forma, astfel ca ma multumesc cu ce am si am incercat sa pregatesc cele mai bune nuci pe care le-am mancat vreodata. As putea spune ca am reusit, pentru ca rezultatul m-a multumit pe deplin atat pe mine cat mai ales pe sotul meu care mi-a si cerut sa le repet. 

Ingrediente coji:
-180 g faina
-120 g margarina sau unt
-40 g zahar pudra
-1 plic zahar vanilat


Intr-un bol se pune faina, zaharul pudra si zaharul vanilat, se adauga untul moale si face un aluat moale. Se lucreaza foarte usor si nu e lipicios deloc.
Formele se ung foarte putin cu ulei. Aluatul se imparte in bilute si cu ajutorul degetelor se preseaza in forme. Formele se pun intr-o tava si se introduc in cuptor 15-20 min la foc mic. Nu trebuie sa stea mult, trebuie sa capete o culoare aurie.
Cand s-au copt, se scot foarte usor din forme, sa nu se sfarame si partea de deasupra se trece prin zahar pudra.

Crema:
-100 g zahar pudra
-100 g unt
-100 g nuca prajita si macinata
-5 linguri nutella
-esenta de rom
Mai intai rumenim putin nucile intr-o tigaie de teflon. Vor fi mult mai bune la gust astfel. Cu mixerul se amesteca untul cu zaharul si se bate pana devine spumos. Se adauga crema nutella, nucile  macinate si romul.. Cu aceasta crema se umple cojile de nuci, se lipesc cate doua si se dau prin zahar pudra.
Se pastreaza foarte bine in cutii de tabla chiar si doua saptamani la loc racoros. Ideal e sa stea totusi o zi-doua inainte de a se consuma, pentru ca astfel cojile se fragezesc.





8 comentarii:

  1. ff frumoase :) sii euuuuu vreau :)
    nu ma mancat de mult si nici nu am forma s ias vrea sa fac:((

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Anca. Ti-as cumpara eu forme numai ca pana in America sunt cam greu de trimis.

    RăspundețiȘtergere
  3. DE UNDE SE POT CUMPARA ACESTE FORME DE NUCI? STII VRE'UN LOC?.....

    RăspundețiȘtergere
  4. In Tg. Mures se gasesc la magazinul Luxor, la articole de menaj.

    RăspundețiȘtergere
  5. Crezi ca mai gasesti forme pentru nuci? Pup

    RăspundețiȘtergere
  6. Eu n-am mai fost de mult pe la magazinul respectiv, dar cred ca se gasesc si acum.

    RăspundețiȘtergere
  7. Pentru cei ce locuiesc in Bucuresti,pot gasi forma de nuci la Piata Sudului,cartier Berceni,in incinta pietei.In piata este un nene care vinde :linguri de lemn,ciaun fonta,forma de saratele si forma de nuci din fonta care costa 50 Ron.

    RăspundețiȘtergere
  8. Am mancat cand eram mica nuci umplute. As vrea sa le prepar si eu, sunt din Satu Mare si nu gasesc nicaieri forma. Daca stie cineva online de unde se poate comanda v-as fi recunoscatoare. Multumesc.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.