marți, 13 octombrie 2009

Baigli (cozonac unguresc)



-600 g faina
-200 g unt sau margarina
-2 oua
-un pliculet drojdie uscata
-100 g zahar
-100-150 ml lapte
-vanilie, coaja de lamaie
In general la aluaturile dospite nu cantaresc exact cantitatile, imi dau seama cand framant aluatul daca mai trebuie adaugat lapte sau faina.
Se framanta , se lasa sa creasca aproximativ 30 minute. dupa care se imparte in 3 bucati, din care se intind 3 foi care se umple cu urmatoarele umpluturi:

Umplutura:

1). 100 g zahar se fierb in 120 ml apa sau lapte , se adauga 200 grame nuca macinata ,   coaja de lamaie, vanilie

2). 200 g zahar se fierb in 200 ml lapte sau apa , se aduga 350 grame mac macinat , optional stafide, coaja de lamaie.
(Am facut 2 cu mac si unul cu nuca)
Se ung cu ou batut si se coc 30 minute pana devin aurii, rumeniti


Mie in general nu-mi place cozonacul dar acestia sunt deliciosi.

3 comentarii:

  1. Arata tare bine.Felicitari.Mama a incercat o reteta de Paste dar a fost un mare esec,nu stiu de ce.reteta era cu smantana in loc de lapte.Data viitoare (fiindca nu ne dam batute)sigur o incercam pe a ta.(Am descoperit blogul dupa ce facusem cozonacii).Ceva secrete poti sa ne dezvalui? am citit pe alte posturi ca nu tb lasat aluatul la dospit ci se tine la frigider.Multumim si sarbatori fericite!
    PS: sigur te mai vizitez :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Anca. Eu nu-l pun in frigider, il las sa trea maxim 30 minute dupa care intind aluatul, pun umplutura si rulez. Nu-mi ies nici mie intotdeauna perfect. Nu stiu din pacate toate secretele. Dar oricum sunt foarte buni. Nici nu fac foarte des, doar o data pe an.

    RăspundețiȘtergere
  3. buna,am o rugaminte,poti sa imi dai dimensiunea tavii in care ai facut cei 3 cozonacei? eu am facut intr-o tava mai mare si s-au latit rau de tot.multumesc anticipat.te pup si mult succes.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.