duminică, 3 decembrie 2023

Chec vegan cu dovleac si ciocolata

 

Pentru ca sunt relativ incepatoare in ale bucatariei vegane si pentru ca am dorit sa pregatesc pentru Alex retete cat mai variate si cat mai delicioase, am inceput sa caut pe internet. Si pe Instagram, am gasit-o pe Bianca Zapatka si al sau blog cu retete absolut minunate. Pe langa retetele delicioase, face niste poze superbe, foarte convingatoare. 

Noi n-am fost niciodata mari fani ai retetelor cu dovleac, dar vazand retetele postate de Bianca Zapatka, imediat am si pregatit doua dintre deserturile ei. Alegerile s-au dovedit a fi cat se poate de fericite, pentru ca Alex a fost super incantat de ambele deserturi cu dovleac.


Ingrediente:

-220 g faina

-1 plic praf de copt

-1 lingurita bicarbonat de sodiu

-putina sare (cam un varf de cutit)

-2 lingurite scortisoara 

-1 plic zahar vanilat

-340 g piure de dovleac (dovleacul trebuie copt in prealabil)

-120 ml ulei de cocos topit

-200 g zahar brut din trestie (se poate inlocui cu zahar alb)

-60 ml suc de portocala + 1 lingurita otet de mere (sau o lingurita suc de lamaie)

-1 cutie cipsuri de ciocolata neagra (100 g)

+

-3 linguri cafea espresso

-3 linguri cacao 


Mai intai se tapeteaza cu hartie de copt o tava de chec. Se preincalzeste cuptorul la temperatura de 170 C, functie fara ventilatie. Apoi, in momentul in care am introdus tava, am redus temperatura la 160C, dar asta pentru ca eu am un cuptor mai mic, neincorporabil, iar rezistentele sunt mai apropiate. 

Intr-un bol incapator, se pun ingredientele uscate (faina, praful de copt, bicarbonatul de sobiu, sarea si scortisoara.)

Separat, in alt bol se pune piureul de dovleac, zaharul, zaharul vanilat, uleiul, sucul de portocala si lamaie si se amesteca. Apoi se toarna peste iingredientele uscate. (Eu am mai adaugat o lingura de faina, pentru ca mi s-a parut prea lichida compozitia.)

Se omogenizeaza compozitia. Eu am mixat cam 3 minute la viteza maxima. Apoi se imparte in doua parti egale. In jumatate din compozitie se pune cacao amestecata cu cafea espresso (sau lapte vegetal) si 2/3 din cipsurile de ciocolata. 

In tava tapetata cu hartie de copt se pune jumatate din compozitia galbena, peste ea jumatate din compozitia cu ciocolata, apoi cealalta jumatate din compozitia galbena si deasupra restul de compozitie cu ciocolata. Cu un bat de frigaruie se fac cercuri in compozitia de chec, pentru a capata un aspect marmorat. (Mie nu mi-a reusit partea cu marmoratul.). Deasupra se presara restul de cipsuri de ciocolata. Se introduce tava in cuptorul preincalzit si se coace checul timp de o ora. (Pentru ca eu am un cuptor mic, neincorporabil, iar rezistentele sunt mai apropiate, am copt checul la 160 C, iar dupa 40 minute l-am acoperit cu o foaie de copt pentru a nu se arde la suprafata si l-am mai copt asa acoperit inca 20 de minute.)

 

 

 














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.