marți, 22 iunie 2021

Cheesecake copt

 


Cheesecakeurile sunt printre favoritele noastre si ale copiilor in special. Doar ca ei prefera cheesecake-ul fara coacere. Trebuie sa recunosc ca si mie imi plac mai mult acele cheesecake-uri fara coacere. Dar din cand in cand mi-e pofta si de cate unul copt. Aceasta reteta e una simpla si versatila, cheesecake-ul se poate servi cu orice fel de topping, in functie de preferinte. 

Eu am ales un jeleu de capsune, pentru ca tot e sezonul lor, dar la fel de bine merge si cu ciocolata, sos caramel, fructe de padure, etc. 

Pentru ca cheesecake-ul sa va iasa perfec, e important sa-l lasati peste noapte la frigider. Eu nu am facut asta, pentru ca ai mei cereau desert, asa ca l-am taiat dupa vreo 6 ore. Dar a doua zi, felia arata perfect, neteda si fina, atat doar ca nu prea mi-a ramas nimic de pozat, avand in vedere ca am facut un cheesecake micut, cu diametru 20 cm. 

Ingrediente crusta:

-250 g biscuiti 

-2 linguri zahar pudra

-120 g unt topit

Biscuitii macinati se amesteca cu zaharul si untul topit si se pun in forma de tort. Cu ajutorul unui pahar se taseaza bine biscuitii pe fundul si marginea tavii.

 Ingrediente umplutura:

-400 g crema de branza (am folosit Pilos)

-200 g smantana Pilos (30% grasime)

-150 g zahar pudra

-2 oua

-2 linguri amidon

-coaja rasa de la o lamaie bio

-1 fiola esenta de vanilie


Inainte de a ne ocupa de umplutura, vom preincalzi cuptorul la 170C.

Pentru umplutura, se pune crema de branza intr-un castron. Se adauga zaharul pudra, coaja de lamaie, esenta de vanilie si se amesteca cu un tel. Se adauga pe rand cele doua oua si cele doua linguri amidon. Se amesteca bine cu telul (nu e nvoie de mixer, pentru ca nu trebuie sa obtinem o compozitie aerata). 

Turman crema de branza in tava, peste crusta de biscuiti. Coacem cheesecake-ul 30 minute la 170 C, pe treapta din mijloc. Apoi scadem temperatura la 150 C si mai coacem 30 minute. Lasam sa se raceasca , apoi punem cheesecake-ul in frigeder peste noapte. 

Servim cu topingul preferat sau pur si simpli pudrat cu putin zahar vanilat.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.