duminică, 1 noiembrie 2009

Indiene

 
Imi aminteste de copilarie. Si totusi nu e reteta aceea pe care o cautam. E foarte buna dar totusi nu are acelasi gust ca prajitura pe care o mancam la cofetarii pe vremuri.

-4 oua
-4 linguri zahar
-4 linguri faina
-300 ml frisca
-100 g ciocolata amaruie
-o cescuta apa, 3 linguri zahar si esenta de rom pentru insiropat blaturile

Se separa ouale, albusurile se bat spuma tare. Galbenusurile se amesteca cu zaharul si se bat cu mixerul pana se topeste zaharul. Apoi se adauga faina si albusurile batute.  Eu am copt blatul in forme de briose. Am pus o lingura de compozitie in fiecare orificiu.

 
se coc aproximativ 15 minute

 
se bate frisca


Blaturile se insiropeaza si se umplu cu frisca din belsug.
Ciocolata se rupe, se pune intr-un vas termorezistent si se pune in cuptorul cu microunde sa se topeasca. Se adauga putina frisca lichida sau lapte si se amesteca bine pana are consistenta unei glazuri.  Glazura mea a iesit putin prea groasa.


7 comentarii:

  1. Glazura la indiene era facuta din serbet nu era cu ciocolta. Alea erau indiene adevarate..care aveau serbet deasupra. Se gaseste serbet de la Dr Oqtker in magazine dar se numeste Glazura...de caramel si e exact serbetul de pe vremuri care se punea pe indiene. Incearca.

    RăspundețiȘtergere
  2. Si totusi, eu nu-mi amintesc de indiene cu ...serbet. Si acum ce se gaseste in cofetarii tot cu cioco sunt glazurate.

    RăspundețiȘtergere
  3. Super, astea musai-musai tb sa le fac!

    RăspundețiȘtergere
  4. Cristina ce de bunatati ai !!!!m-ai omorat cu prajiturelele :) eu fac cam rar din motive de kg :) dar trebuie sa incerc ce bunatati vad la tine.

    RăspundețiȘtergere
  5. Multumesc Sylvia. Ma bucur ca iti plac retetele mele. Multumesc pentru vizita.

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.