joi, 26 noiembrie 2009

Placinte cu varza



Pe vremuri de mult apuse, cand eram eleva la liceu, mama colegei si celei mai bune prietene a mea, care statea la tara facea niste placinte cu varza absolut delicioase. Evident ale mele nu vor fi niciodata asemeni acelora coapte pe vatra. Dar macar se apropie cat de cat...
Avem nevoie de urmatoarele ingrediente:
-1 varza (aproximativ 1.5 kg)
-500 g faina
-1 plic drojdie uscata
-2 linguri ulei pentru aluat + ulei pentru calit varza
-sare, piper
-150 ml apa calda

Din faina, o lingurita sare, drojdie, ulei si apa calda se face un aluat ca pentru paine.
Se lasa aluatul sa creasca timp de o ora pana cand aproape isi dubleaza volumul.

In timp ce creste aluatul, se taie varza ca pentru salata si se sareaza.

Se caleste varza , se adauga piper destul de mult in cazul in care nu mananca si copiii. Al meu nici nu gusta macar.


Se ia cate o bucata de aluat, se intinde incercand sa se dea forma unui patrat. Se pune varza din belsug.


 Se unesc colturile opuse, astfel incat sa dam forma unui plic.


Se ung placintele cu galbenus de ou si se coc timp de 40 min.

Cam asa arata placintele mele.


6 comentarii:

  1. Criss imi ploua in gura de la varzari! Foarte bune! Alex a papat?

    RăspundețiȘtergere
  2. Merci Oana. Alex n-a papat. El isi pastreaza obiceiul de a fi mofturos.

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata foarte bine placita ta. Eu o fac in tava de aragaz dar pun si putina smantana in varza. Dar e mai buna ideea asta a ta cu plicul:)

    RăspundețiȘtergere
  4. De obicei fierb un cartof in coaja, apoi il dau pe razatoarea mica si il amestec in aluat. Aluatul iese mai fraged si mai pufos. De data asta am uitat.

    RăspundețiȘtergere
  5. mmm...varzari, ce bine arata si ce pofta mi-ai facut cu ele

    RăspundețiȘtergere
  6. Te astept Monica. E drept ca nu mai am, dar pana ajungi tu mai fac...

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.