joi, 16 septembrie 2010

Gem de prune


-5 kg prune
-1 kg zahar
-1 lingurita zeama de lamaie
-1 lingurita scortisoara


Prunele se spala, se scot samburii si se dau prin masina de tocat.



Se adauga zaharul si zeama de lamaie. Zahar se poate pune mai mult sau mai putin, depinde de cat de dulci sunt prunele si cat de dulce va place gemul. Eu am pus 1 kg si a fost suficient. Se pune gemul la fiert. Pentru a scapa de cea mai nesuferita etapa, amestecatul in oala, eu am pus gemul in cuptor, lafoc mic si l-am lasat sa fiarba pana am considerat ca e suficient de legat. Am adaugat o lingurita scortisoara si l-am mai lasat sa fiarba 10 minute. Gemul se pune in borcane sterilizate si se acopera cu paturi lasandu-se astfel pana a doua zi.





Merge de minune la clatite.




2 comentarii:

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.