marți, 3 mai 2022

Tort diplomat cu capsune

Tortul diplomat e minunat daca e facut cu ingrediente de calitate. Iar daca ii adaugati capsune, va fi ceva de vis. Daria mea iubeste capsunele si ma bucur ca acum se gasesc aproape permanent. Sigur ca pe cand apar capsunele noastre autentice, ea deja e satula de cele grecesti...Dar am gasit niste capsune foarte bune si aromate si am facut acest tort pentru a marca cei 7 ani de cand o avem pe mica printesa , vesela si zglobie, o raza de soare in vietile noastre. 

Pentru acest tort am facut un blat pufos si vanilat, cu unt,fara praf de copt, de fapt reteta de baza a blaturilor de Dobos. 

Pentru crema am folosit frisca Pilos cu 30% grasime, iar la decorat am folosit frisca Pilos cu 36% grasime. Cred ca e cea mai buna smantana pentru frisca din cate am incercat vreodata. Ma refer la cea in cutie alb-albastru, cu 36% grasime. Se bate foarte bine si se poate folosi cu succes la ornat.

Ingrediente blat: (forma de copt cu diametru 18 cm)

-5 oua

-5 linguri zahar

-1 lingurita extract de vanilie

-5 linguri faina

-50 g unt topit si racit 

Albusurile se bat spuma , se adauga zaharul si se bat in continuare pana se topeste zaharul sirezulta o bezea ferma si lucioasa. Se adauga galbenusurile, untul topit si racit si extractul de vanilie. Apoi se adauga faina cernuta si se amesteca usor cu o spatula, avand grija sa nu se lase compozitia. Se toarna aceasta compozitie in forma tapetata cu hartie de copt si se coace blatul in cuptorul preincalzit la 170 C , caldura sus-jos, timp de 30 minute.Se lasa blatul sa se raceasca pe un grilaj de bucatarie, apoi se taie in trei parti egale. Blatul acesta e atat de bun incat cu siguranta am sa-l folosesc la multe alte torturi. 

Sirop:

-200 ml apa

-3 linguri zahar

-1 plic zahar vanilat

-coaja rasa de la o jumatate de lamaie

Am pus toate ingredientele intr-un ibric si am fiert siropul pana s-a topit zaharul. Cu acest sirop, am insiropat blaturile de tort.


Crema de vanilie:

-300 ml lapte

-3 galbenusuri

-150 g zahar

-1 lingurita extract de vanilie

-coaja rasa de la o jumatate de lamaie

-1 lingura rasa faina

-400 ml smantana pentru frisca (la ccrema am folosit 2 cutii Pilos cu 30% grasime)

-2 plicuri gelatina

+

-300 g capsune taiate bucati

Mai intai am pus gelatina la hidratat in 50 ml apa rece. 

Galbenurile le-am amestecat cu zaharul, faina, extractul de vanilie si coaja de lamaie. Am turnat laptele fierbinte peste acest amestec apoi am fiert crema pana cand s-a ingrosat si a capatat consistenta unei smantani. Am lasat-o 10 minute sa se racoreasca, apoi am adaugat peste crema gelatina hidratata. (Din gelatina am pastrat cam cat incape intr-o lngurita si am folosit-o la jeleul de capsune.)

Dupa ce crema s-a racit suficient, am turnat-o peste frisca batuta am amestecat usor pana s-a omogenizat. 

In forma de tort tapetata cu folie alimentara am pus primul blat, l-am insiropat, apoi am adaugat jumatate din crema si jumatate din cantitatea de capsune . Am pus al doilea blat insiropat, restul de crema si capsune si am acoperit cu al treilea blat insiropat. 

Am pus tortul in frigider peste noapte. 

Jeleu de capsune:

-150 g capsune proaspete

-1 lingura zahar

-1 lingura apa 

-1 lingurita gelatina hidratata (pe care am pastrat-o de la crema)

Capsunele cu zaharul si apa se pun la fiert pana se inmoaie putin, apoi se mixeaza cu blenderul vertical si se paseaza astfel incat sa indepartam semintele capsunelor si sa obtinem un sos fin de capsune. Adaugam gelatina si lasam jeleul sa se racoreasca, astfel incat sa nu se topeasca crema in momentul in care turnam jeleul peste tort.

 

Decor:

-500 ml smantana pentru frisca (36% grasime)

-1 cutie (250 g) mascarpone

-3 linguri zahar pudra

-extract de vanilie

Am pus intr-un bol toate ingredientele si le-am mixat la viteza mare aproximativ 3 minute, dupa care am acoperit tortul cu 2/3 din aceasta crema. 

Am pus deasupra jeleul de capsune, lasand sa se prelinga pe lateral, apoi l-am pus in frigider 10 minute, dupa care am spritat avelinele deasupra si am decorat cu capsune.



















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.