marți, 6 aprilie 2010

Paine impletita


Am facut azi o painica impletita pe care de mult vroiam s-o incerc.
Modelul de impletitura l-am luat de la Monica Elizabet. (Merci Monica pentru idee.)

-500 g faina

-1 cub de drojdie proaspata
-1 lingurita sare
-250 ml lapte
-1 lingurita zahar
-2 linguri ulei de masline
-putina apa (aproximativ 100 ml)

Din ingredientele de mai sus se framanta aluatul, pana cand acesta nu se mai lipeste si peretii vasului raman curati. (Daca aveti o masina de paine e mult mai simplu. Eu nu am.) Asa arata aluatul framantat:

Se lasa sa creasca o ora timp in care isi dubleaza volumul.


Aluatul se imparte in doua parti, una mai mare (cam 2/3 si una de aproximativ 1/3 parte). Din fiecare bucata de aluat se fac 3 suluri care se impletesc.


Intr-o tava, pe hartie de copt asezam mai intai impletitura mai mare.

Aplatizam putin si asezam deasupra impletitura mai mica.


Ungem cu galbenus si presaram susan. Mai lasam sa creasca 20 minute si introducem in cuptorul preincalzit pentru 35-40 minute


Cam asa arata,


Buna si pufoasa.

11 comentarii:

  1. ta tresse de pain est magnifique, bien gonflée avec une mie très légère
    c'est réussi, bravo
    bonne journée

    RăspundețiȘtergere
  2. criss ce frumos a crescut painea.am observat ca ai o manichiura foarte faina :P
    Iepurasul a trecut pe la mine si mi-a dat doua premii pe care doresc sa ti le ofer la randul meu.te astept cu drag sa le ridici.pupici

    RăspundețiȘtergere
  3. Fimere, merci de votre visite.
    Bonne journee.

    RăspundețiȘtergere
  4. Sarah, multumesc pentru premii, am sa vin sa le ridic. Manichiura mi-o fac singura, sunt niste abtibilduri micute si dragute si arata bine.

    RăspundețiȘtergere
  5. CE BINE ARATA SU CE FRUMOS TI-A CRESCUT !!!! Felicitari Cristina ...Hristos a inviat ...te pup

    RăspundețiȘtergere
  6. E minunata reteta asta de aluat. Eu l-am facut la pizza, dar n-am pus si cei 100 de ml de apa (asa stiam eu reteta). O sa-l incerc si ca paine si o sa pun si apa ca vad ca ti-a iesit foarte bine asa.
    Felicitari! Esti foarte priceputa.

    RăspundețiȘtergere
  7. Multumesc Cristina. Esti draguta. Si mie imi place acest aluat, am facut zilele trecute o focaccia cu acest aluat. Am sa pun si reteta numai sa am timp.

    RăspundețiȘtergere
  8. Super pufoasa painica impletita.
    felicitari
    weekend fain

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc Liana, week-end placut si tie.

    RăspundețiȘtergere
  10. stupenda questa treccia Cri!!
    Buona serata.
    Inco

    RăspundețiȘtergere

Multumesc pentru sfaturi, sugestii, comentarii decente. Mesajele anonime, indecente, injurioase nu vor fi publicate.